Gå till innehåll

Sony DCR-TRV900 - Är den bra?


Xtreme Records

Recommended Posts

Halloj alla!

 

Är på väg att skaffa mig en "ny" kamera, och har kollat på en beggad Sony DCR-TRV900

 

http://www.bealecorner.com/trv900/

 

Nu undrar jag: Är det någon som har erfarenhet av denna? Klipp för att se kvalién är också intressanta. Om ni har någon annan att rekomendera, så ligger jag i prisklassen 10-11k.

 

//Bauer

Länk till kommentar
Share on other sites

TRV950 är nyare och borde gå för ungefär samma pris. Annars bra kamera med OK optik och sensor (samma sensor som pdx10, HC1000 och pana GS400). Men du borde också kunna få en Canon XM-2 för det priset. Den är roligare att filma med..

 

/jens...

Länk till kommentar
Share on other sites

Får du tag på en TRV900E på begagnatmarknaden ska du vara lycklig! Det är en helt enastående kamera. Sonys efterföljare är visserligen modernare men nedstrippade varianter med färre funktioner än "originalet". T ex möjligheten att ta stillbilder under pågående filmning. TRV900E var nog bara för bra för räknenissarna på Sony. Gissar att en beg trv900 ligger runt 6000 kr.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Polytrop]Får du tag på en TRV900E på begagnatmarknaden ska du vara lycklig! Det är en helt enastående kamera. Sonys efterföljare är visserligen modernare men nedstrippade varianter med färre funktioner än "originalet". T ex möjligheten att ta stillbilder under pågående filmning. TRV900E var nog bara för bra för räknenissarna på Sony. Gissar att en beg trv900 ligger runt 6000 kr.[/citat]

 

Hm, jag håller inte med. Filmade en sommar med TRV900. Visst var den OK, men min lilla DCR-HC1000 ger finare film. Vet inte om det beror på signalprocessorn, optik eller annat. Trots samma sensor tycker jag HC1000 lätt spöar TRV900. Många anser också att Panasonics NV-GS400 ger mycket finare bild trots samma sensor. Bäst av alla med den mellanstora 3CCD.n på 1/4.7" tycker jag Sonys PDX10 är. Tror faktiskt den går att få för runt 10000:- nu. Ock då kan man köra både DVcam och miniDV. Dessutom har den XLR-kontakter för ljud..

 

Jens...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...