Gå till innehåll

Göra eftertexter & titlar


blixa

Recommended Posts

Bästa programmet enligt er utsago? Jag kör Adobe Premiere Pro som redigeringsprogram, men det känns som det inbyggda titelbyggarsystemet är otillräckligt. Jag vill göra något som kan liknas vid "Hollywoodeftertexter" om ni förstår vad jag menar. Snygga, relativt långsamt rullande eftertexter.

 

Alternativt, någon som känner till någon bra guide för att göra snygga titlar i Premiere?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Share on other sites

After Effects är ju aldrig fel!!

 

Men om du inte gillar textredigeringen i premiere (vilket jag har full förståelse för) så kan du ju alltid göra all text i tex photoshop eller illustrator och animera bilden sen i premiere. Pga flytt och jag inte har min arbetsdator i närheten så kan jag inte kolla upp hur man animerar med premiere men jag vet att det var ganska enkelt (jag använder alltid after effects till sånt så det är inget jag lagt på minnet).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har stött på problem när jag försökte göra en bild i photoshop och sedan animera den i premiere... Men jag kanske gör fel.

 

Grejen är att om man vill ha en rullande eftertext så gör man ju bilden ganska lång... Om du kör med 720x576 i premiere så kanske du gör photoshopbilden 720x3000 eller nåt sånt för att all text skall få plats.

 

När jag skulle lägga in en sån här bild i premiere så trycker den ihop bilden så att den blir lika stor som filmen, alltså 720x576... Då måste man zooma bilden i premiere för att det skall gå att animera den och då blir ju inte kvalitén den bästa...

 

Mycket bättre i After Effects!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...