Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har börjat små leta efter vidareutbildning efter gymnasiet och undrar. Vad finns det för stipendium man kan söka när det gäller skolor utomlands t.e.x. USA?

Postad

Det finns väl många faktorer som spelar in. Var du bor, vad du ska studera, när, hur gammal du är, vilket kön du har, om du spelar nyckelharpa osv....

Det är nog bara att sätta stegen till det lokala biblioteket och sätta sig ned med stora fondboken och börja leta. Annars finns det gott om folk som gärna gör det åt dig fast för en summa pengar.

Kan vara idé och kolla med syokonsulenten eller liknande också, kanske viss mån även kuratorn beroende på dennes funktion på skolan. För ofta har de sett studenter komma och gå under lång tid, och ofta sitter de inne på en hel del bra info om man bara frågar.

Postad

Men har någons mosters son eller liknande lyckats få ett stipendium som gäller på dom dyrare skolorna t.e.x. UCLA och så vidare?:D allt¨å har ni någon som helst anning? hör mig som bara för nu:)

Postad

[citat=policy]Men har någons mosters son eller liknande lyckats få ett stipendium som gäller på dom dyrare skolorna t.e.x. UCLA och så vidare?:D allt¨å har ni någon som helst anning? hör mig som bara för nu:)[/citat]

det jag menar är finns det möjlighet att gå dyra skolor, med stipendium man fått? alltså kan man få stipeniud till UCLA?:) förlåt om jag tjatar

Postad

Men finns det några skolor där man inte behöver, sälja allt man äger för att komma in men som ändå verkar bra och seriösa? I usa helst då

(förlåt om jag byter ämne på tråden:))

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...