Gå till innehåll

Vad är felet med min kamera?


Macho.Man

Recommended Posts

Min dator hittar inte min kamera nu helt plöstligt när jag ansluter till firewirekortet. Jag har testat hos en kompis och den funkar inte där heller. Det är inte sladden eller datorn det beror på utan kameran och då kontakten eller? Är det dyrt att lämna in den o få den fixad?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Förmodligen är det lika dyrt som att köpa en ny kamera. Är det en liten kompaktkamera så kan jag nästan garantera att de inte ens har reservdelar, eller så kostar det skjortan. Ofta får man ju pröjsa 300-500 kronor bara för att de ska titta på kameran och avgöra vad som är lämplig åtgärd.

 

Så slutsatsen. Jag hoppas du har garanti kvar!

 

ha de

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Jag tror inte det är något fel på kameran. Jag har själv haft lite problem med att windows inte hittar kameran när jag ska föra in dvfilm till hdn. Det brukar komma igång igen efter att man trixat lite. Brukar testa att byta dv-in port på datorn och om inte det hjälper skicka ut en videoström från redigeringsprogrammet till kameran för att få den att vakna till liv.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag lyckades pajja firewire ut/in gången på min kamera för ett tag sedan.. typ kortsluta den för jag satt in sladden i datorn åt fel håll (jag var trött och bakfull :) det känndes jävligt onödigt men det är inte så mycket att göra lixom. Det är inte nåt sånt du lyckats med?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade problem med en vanlig digital kamera när jag bytte från win xp till 2000, då hittades den inte i usb. Så jag fick gå in i menyn och leta upp en inställning och ändra den minns inte vilken, det kan inte vara nånting liknande på firewire?...kanske...eller nått.. va vet jag :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...