Macho.Man Posted December 5, 2003 Posted December 5, 2003 Min dator hittar inte min kamera nu helt plöstligt när jag ansluter till firewirekortet. Jag har testat hos en kompis och den funkar inte där heller. Det är inte sladden eller datorn det beror på utan kameran och då kontakten eller? Är det dyrt att lämna in den o få den fixad? 0 Quote
editART Posted December 15, 2003 Posted December 15, 2003 Förmodligen är det lika dyrt som att köpa en ny kamera. Är det en liten kompaktkamera så kan jag nästan garantera att de inte ens har reservdelar, eller så kostar det skjortan. Ofta får man ju pröjsa 300-500 kronor bara för att de ska titta på kameran och avgöra vad som är lämplig åtgärd. Så slutsatsen. Jag hoppas du har garanti kvar! ha de 0 Quote
Macho.Man Posted December 15, 2003 Author Posted December 15, 2003 Okej shit pomfrit. Har en miniDV JVC GR-DVL157 och ingen garanti kvar =(. Ska fråga dom iaf vad dom säger. 0 Quote
Markus Posted January 9, 2004 Posted January 9, 2004 Jag tror inte det är något fel på kameran. Jag har själv haft lite problem med att windows inte hittar kameran när jag ska föra in dvfilm till hdn. Det brukar komma igång igen efter att man trixat lite. Brukar testa att byta dv-in port på datorn och om inte det hjälper skicka ut en videoström från redigeringsprogrammet till kameran för att få den att vakna till liv. 0 Quote
Macho.Man Posted January 9, 2004 Author Posted January 9, 2004 Hur skickar man ut en videoström? =) Jag har trixat nog utan resultat. 0 Quote
street Posted January 10, 2004 Posted January 10, 2004 jag lyckades pajja firewire ut/in gången på min kamera för ett tag sedan.. typ kortsluta den för jag satt in sladden i datorn åt fel håll (jag var trött och bakfull :) det känndes jävligt onödigt men det är inte så mycket att göra lixom. Det är inte nåt sånt du lyckats med? 0 Quote
Macho.Man Posted January 10, 2004 Author Posted January 10, 2004 Hehe nej nåt sånt har jag inte gjort.... vad jag vet =) Men jag har säkert kortslutit den på nåt annat sätt... Ska visa upp den iaf för en verkstad/butik för jvckameror och se vad dom säger om priset. 0 Quote
FOLOF Posted January 17, 2004 Posted January 17, 2004 Jag hade problem med en vanlig digital kamera när jag bytte från win xp till 2000, då hittades den inte i usb. Så jag fick gå in i menyn och leta upp en inställning och ändra den minns inte vilken, det kan inte vara nånting liknande på firewire?...kanske...eller nått.. va vet jag :) 0 Quote
Recommended Posts