Jump to content

Recommended Posts

Posted

Min dator hittar inte min kamera nu helt plöstligt när jag ansluter till firewirekortet. Jag har testat hos en kompis och den funkar inte där heller. Det är inte sladden eller datorn det beror på utan kameran och då kontakten eller? Är det dyrt att lämna in den o få den fixad?

• 2 weeks later...
Posted

Förmodligen är det lika dyrt som att köpa en ny kamera. Är det en liten kompaktkamera så kan jag nästan garantera att de inte ens har reservdelar, eller så kostar det skjortan. Ofta får man ju pröjsa 300-500 kronor bara för att de ska titta på kameran och avgöra vad som är lämplig åtgärd.

Så slutsatsen. Jag hoppas du har garanti kvar!

ha de

• 4 weeks later...
Posted

Jag tror inte det är något fel på kameran. Jag har själv haft lite problem med att windows inte hittar kameran när jag ska föra in dvfilm till hdn. Det brukar komma igång igen efter att man trixat lite. Brukar testa att byta dv-in port på datorn och om inte det hjälper skicka ut en videoström från redigeringsprogrammet till kameran för att få den att vakna till liv.

Posted

jag lyckades pajja firewire ut/in gången på min kamera för ett tag sedan.. typ kortsluta den för jag satt in sladden i datorn åt fel håll (jag var trött och bakfull :) det känndes jävligt onödigt men det är inte så mycket att göra lixom. Det är inte nåt sånt du lyckats med?

Posted

Hehe nej nåt sånt har jag inte gjort.... vad jag vet =) Men jag har säkert kortslutit den på nåt annat sätt... Ska visa upp den iaf för en verkstad/butik för jvckameror och se vad dom säger om priset.

Posted

Jag hade problem med en vanlig digital kamera när jag bytte från win xp till 2000, då hittades den inte i usb. Så jag fick gå in i menyn och leta upp en inställning och ändra den minns inte vilken, det kan inte vara nånting liknande på firewire?...kanske...eller nått.. va vet jag :)