jonkanon Postad 16 maj 2006 Postad 16 maj 2006 Jo jag har spånat på en idé som skulle göra sig bäst i serieform. Och om du är karaktäristisk illustratör med egen stil, likt Jan Berglin eller Cecilia Torudd. Dvs er stil ska vara egen som deras, inte se ut som deras. Har du knapert med idéer, eller kanske har du jättegoda idéer men alla dem klarar du på kort tid. Dvs sitter du och har lite tid över så har jag lite saker jag skulle vilja testa och se om de blir bra. Internet och Telefon är underbara hjälpmedel, men bor du i faggorna av göteborg är det desto bättre. Men ambitionen är viktigare. Inga detaljer här, men man kan säga att det hela kretsar runt företeelsekritik eller iaktagelser. Men tjoa till om någon känner sig manad, eller kolla gärna ifall ni känner någon bekant som skulle vilja samarbeta lite. mvh, jon 0 Citera
Spartacus Postad 17 maj 2006 Postad 17 maj 2006 Oh, kom igen! Berätta lite mer om din idé så kanske fler vågar nappa! :) 0 Citera
jonkanon Postad 17 maj 2006 Författare Postad 17 maj 2006 Mina tankar runt det här, är ungefär som så... Två fält som kan vara ett stort fält, eller delas upp i önskat antal serierutor. I en ruta: En man står på balkongen och skriker på ett gäng ungdomar på mopeder som står och gasar. "Brööööm!!!... Brööööm!!!" fast det är kväll. Gubbe -"Håll käften innan jag kommer ner o klappar på er!" (hyttandes med näven) Ungdom -"Skit ner dig! Gubbe!" I andra rutan: En romare står på balkongen och skriker på jesus och lärljungarna som för ett fasligt liv mitt i natten. Romare -"Håll käften annars ska jag ta och spika upp dig på ett kors... HÖR DU DET!!!" Jesus -"Hoppa upp och snurra!" visar det berömda långfingret. ----------- Sen får man tolka som man känner, jag är inte för att överförklara saker. Jag får se om ni ger respons och kanske kan jag skriva en till. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 maj 2006 Postad 17 maj 2006 Exakt vad vill du få ut av att en illustratör gör det där åt dig? Vad är syftet? För.. om han/hon gör allting... Vad känar du på det? Låter som en rolig idé och skulle lätt kunna tänka mig att ta mig an den, men.. Nu var det du som kom på den och då känns det genast som stöld. Jag menar, vem får credit och vad tänkte du göra med slutproduktionen? 0 Citera
jonkanon Postad 17 maj 2006 Författare Postad 17 maj 2006 Fullt samarbete är min tanke. Jag kan baske mig inte rita det minsta. Men jag kan tänka, och sätta ord på saker. Och det är väl det som är grejen, att finner man ett fungerande samarbete. För då kan man gemensamt konstruera det hela. Jag vill testa ett tiotal varianter kanske och se vad folk tycker, och sen får man se. Vad gäller upphovsrätt så är det lättare för mig att bli blåst, just eftersom jag inte kan rita. Och den grafiska stilen är väl det som blir kännetecknet. Men jag känner att jag kan bidra starkt med det manusmässiga, dock så vet jag itna om korrekt formatering för den här typen av jobb. Så jag skriver bara så tydligt jag förmår. Och om du som illustratör har utmärkta idéer så finns det väl ingen anledning att jobba med mitt material, men många kanske har fullt upp med att tänka redan och bara vill rita på beställning. Eller så talangen är rent grafisk, fasen vet.. Men hittar jag någon att jobba med som vill jobba med mig så har jag lite andra tankar och idéer som borde vara lite intressant för utomstående. tjo jon 0 Citera
Speero Postad 19 maj 2006 Postad 19 maj 2006 gå in o fråga på http://www.grafisktforum.org istället. 0 Citera
jonkanon Postad 19 maj 2006 Författare Postad 19 maj 2006 tackar för tips, jag kan inte rita och känner därmed inte heller till det forum du upplyser mig om. ska se om jag törs... för när man är "inlägg 1" så brukar folk då ta en för lite mindre seriös. tjo jon 0 Citera
jonkanon Postad 19 maj 2006 Författare Postad 19 maj 2006 Nu har jag slängt iväg min första post där, fast det måste godkännas av en moderator eller admin... nåt... innan det visas. Danke speero 0 Citera
Speero Postad 19 maj 2006 Postad 19 maj 2006 Håller till där minst 1 gång om dagen :) sysslar en del med design, men inte utav den typ du söker... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.