Gå till innehåll

substitut till AE


policy

Recommended Posts

Frågan har kommit upp flera gånger men en gång till, vad är det bästa billiga alternativet till AE. Något program som har motiontracking helst? har testat jahasaka men tyckte inte om det:( laggade som fan, sen testade jag test versionen av Ae och tyckte det var bra:D har dock inte råd att köpa riktig version så billiga ersättare?? finns det ens?;P

Länk till kommentar
Share on other sites

Det innebär att om du tar betalt för dina jobb så får du köpa en kommersiell licens. Men gränsen är inte helt lätt att definiera juridiskt. Du kan ju t ex göra en film som du aldrig väntar dig skulle tjäna några pengar och plötsligt vill alla ha den och den får distribution. Där är det inte helt enkelt att avgöra.

 

Jag tror att Adobe mest vill hindra kommersiella företag från att köpa billiga licenser för att spara pengar.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=walfridson][citat=Jawo]Ganska så snål rabatt. Autodesk säljer ju student versioner av 3ds max för 2000kr.[/citat]

Hm får man använda det kommersiellt då?[/citat]

 

Nej. Får man det med någon student licens?

 

Edit: Såg att man fick använda Adobes program kommersiellt.

Borde dom inte ha en del problem med företag som skaffar kommerciella licenser?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]för att skaffa studentlicens måste man väl vara student? Det är ett kryphål som heter duga... men det är så jag uppfattat det...[/citat]

 

Jojo, men det borde la inte vara jätte svårt att fuska?

Länk till kommentar
Share on other sites

okej dom har ju sänkt priset ruskigt mycket, men jag är sen student som inte jobbar eftersom jag brukar vara på skolan till sju åtta på kvällen, så 6700kr är inte billigt för mig:) men har jashsaka motiontrackin(tror det heter så) för förstod inte så mycket av det, programmet AE var mycket lättare:D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...