taktikal Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 hur i helvette exporterar jag min färdiga film i final cut=) vafan.. seriöst jag har testat med kompressor men den skapar bara någon "batch" fil.. filmen ska ju sedan ut på dvd så jag vill ha ut den i vanligt mpg-2 format har också försökt exportera ljudet men hittar ingen lösning.. behöver verkligen hjälp med detta! 0 Quote
Rogge Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 [citat=taktikal]Jag har aldrig orkar läsa manualer eller gjort övningar.=) så övningarna får ligga kvar där de e och så kör jag trial and error.. det känns som jag lär mig bäst på det sättet..[/citat] Du skrev det här i en annan tråd ang FCP. Ger det bäst resultat tycker du? ;) I all välmening, du kommer att spara jättemycket tid på att läsa manualen så att du tex kommer att klara något så basic som att exportera något ur programmet. :) 0 Quote
lillprinsen Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 [citat=Rogge][citat=taktikal]Jag har aldrig orkar läsa manualer eller gjort övningar.=) så övningarna får ligga kvar där de e och så kör jag trial and error.. det känns som jag lär mig bäst på det sättet..[/citat] Du skrev det här i en annan tråd ang FCP. Ger det bäst resultat tycker du? ;) I all välmening, du kommer att spara jättemycket tid på att läsa manualen så att du tex kommer att klara något så basic som att exportera något ur programmet. :)[/citat] Sherlock holmes o skit... 0 Quote
Recommended Posts