Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Snubblade över detta tips häromdagen och vill dela med mig av det. Man kan göra sina DVD's lite proffsigare och snyggare genom att lägga till Jacket Pictures:

Vad är Jacket Pictures?

När du trycker på stop på din DVD-spelare så får man upp sin DVD-spelares "pausbild", tex en blå bakgrund som det står Sony på. Med Jacket Pictures kan du lägga in din egna bild där istället. Så när du trycker på stop så kommer en bild upp som du själv valt ut och skapat. Det ser betydligt bättre ut än en blå Sony-bild tycker jag.

Hur gör man?

Längst ned på här på sidan finns en detaljerad tutorial som beskriver steg för steg hur du skall göra.

Fungerar Jacket Pictures i alla DVD-spelare?

Nej, vissa äldre DVD-spelare stödjer inte Jacket Pictures. Dom mjukvaruspelare jag provat på datorer, tex Win DVD, stödjer inte Jacket Pictures. Förhandsgranskning i tex Encore DVD stödjer inte Jacket Pictures heller. Så använd DVD-RW och bränn dina DVD's när du vill testa och se hur/om det fungerar på din stationära DVD-spelare.

Vilka DVD-authoringsprogram stödjer Jacket Pictures?

Alla som du kan lägga till ROM-material stödjer Jacket Pictures till 100%. I övriga program skapar du DVD-folders och lägger sedan till dina Jacket Pictures manuellt i tex Nero innan du bränner din DVD.

Här är en tutorial i PDF-format skriven av Crady von Pawlak: A guide to DVD Jacket Picture creation

Enjoy! :)

• 10 månader senare...
Postad
Det står "ERROR 404 - PAGE NOT FOUND"

Dom hade tagit bort pdf-filen, men jag la upp den på min hemsida och har ändrat länken, så nu fungerar den igen. :)

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...