Gå till innehåll

Manus: The Escaper


Recommended Posts

hehe... jag gillar att det är väldigt inspirerat av stumfilmshumorn, (sitter och studerar Buster Keatons filmer just nu)

 

men även om det inte kommer synas i filmen... var snäll o ta bort chaplin från charlie chaplin, iallafall i någon av alla meningarna som han är med i... det blir lite som klassikern;

 

http://www.youtube.com/watch.php?v=py5VWZdd0VY&search=Chuck%20Norris

 

utdrag från berättarrösten:

 

CHUCK NORRIS, CHUCK NORRIS, man of action! CHUCK NORRIS stars in CHUCK NORRIS karate kommandos, CHUCK NORRIS he's got nerves of steele and strength to match, CHUCK NORRIS with his team, pepper, toma(?), tiwo(?) the samurai warrior, reed, CHUCKS teenage apprentice, shame(?), the sumo champion, with CHUCK NORRIS they battle the sinister forces of the claw, and the ruthless superninja, CHUCK NORRIS star in CHUCK NORRIS KARATE KOMMANDOS!!!

 

9½ gånger phew! undrar vad han betalade för att få med det i inledningstexten... o.0

 

Det skulle ju bli så mycket enklare att läsa ;), men annars så kör på jag ser inte större problem än så i manuset, bara ni lyckas filma den förståss... ser fram emot en riktigt repig och hoppig svartvitbrun film med härlig pianomusik i Kolla Min Film inom en snar framtid... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket för eran kritik.

Jmalmsten, jag håller med dig om att det faktiskt låter ganska uttjatat med ett Charlie Chaplin varje mening. Ska bättra på det och uppdatera manuset. Någonting mer som vi kan bättra på? Kom gärna med förslag.

 

P.S Tycker ni som Dr_Strange_Love att vi ska göra en film i stumfilmshumorns anda med egna karaktärer och inte en Charlie Chaplin film?

 

Maidensweden

Länk till kommentar
Share on other sites

så här skulle jag göra filmen:

 

Jag skulle först och främst titta på så många chaplin filmer som jag kunde, sen skulle jag ta några intresanta detalier som stereotypa kartatärer som Polisen i chaplin filmerna och utvekla den till nånting nytt och till sist en skulle jag modernisera kamera vinklarna lite grann.

 

ta gärna ider från chaplin filmerna men gör filmen din egen, det är mitt råd.

Länk till kommentar
Share on other sites

mjo, strangelove, men samtidigt förlorar dom lite av autensiteten om man börjar använda modern bildberättande... Det är ju oftast helbilder hela filmer igenom och några få närbilder när det är absolut nödvändigt. Det är en av de s.k. telltale signs of falsk stumfilm. lika mycket som simpel digital repning och brus. när man ser så moderna bildkompositioner...

Länk till kommentar
Share on other sites

jmalmsten: Jag håller med dig, men det går inte att återskapa en Chaplin film. så därför tycker jag att man borde inte ens försöka om man inte gör filmen annorlunda. Chaplin filmerna var från Stumfilmens era och just nu levervi i en annan tid, så därför tycker jag att om man gör en chaplin film så borde man man göra den på ett annolunda sätt. Ett exempel som jag gav var modernare kamera vinklar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm...sitter här och grubblar.

Självklart så går en ganska stor del av stumfilmsarean förlorad om man börjar filma i moderniserade vinklar. Syftet med filmen är ju dels att få en nostalgi-tripp. Men Dr_Strange_Loves förslag är ganska intressant.

Kommer den nya generationen att tycka om filmen efter att till ex. sett den senaste Narnia filmen? Ska man kanske uppdatera kameravinklarna litegrann? Det svåra blir ju då att få en jämn balans av moderna tider och nostalgi. Hmm....vad tycker ni?

 

Maidensweden

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...