Mister Postad 9 maj 2006 Postad 9 maj 2006 Hej Jag vill göra en film som har ett slags färg filter över sig för att den ska få en viss atmosfär. Den effekt jag vill åstadkomma ser du på bilden nedan. Jag har inget problem att göra den på ett foto i photoshop men jag har ingen anning hur jag ska lyckas åstadkomma samma effekt på video elelr vilket program jag ska använda mig utav. Någon som vet¨? den övre bilden är självklart den med filter och den undre är originalet http://img385.imageshack.us/img385/296/thefinalkisscomparisoy5mt.jpg 0 Citera
Khaain Postad 9 maj 2006 Postad 9 maj 2006 [citat=Mister]Hej Jag vill göra en film som har ett slags färg filter över sig för att den ska få en viss atmosfär. Den effekt jag vill åstadkomma ser du på bilden nedan. Jag har inget problem att göra den på ett foto i photoshop men jag har ingen anning hur jag ska lyckas åstadkomma samma effekt på video elelr vilket program jag ska använda mig utav. Någon som vet¨? den övre bilden är självklart den med filter och den undre är originalet http://img385.imageshack.us/img385/296/thefinalkisscomparisoy5mt.jpg[/citat] Jag hade nog Lumakeyat, sedan blurrat, sedan använt det som mask för att offsetta gult i alla highlights. Sen kanske en inverterad luma för att lägga lite grönt i alla mörka färger. Går att göra i alla Compositingprogram, AE, Shake, Fusion osv. 0 Citera
Mister Postad 9 maj 2006 Författare Postad 9 maj 2006 låter rätt så komplicerat, men jag antar att det är lätt när man väll sitter med det. Vad är det för prisklass på de programmen? vilket är de billigaste? 0 Citera
teo Postad 10 maj 2006 Postad 10 maj 2006 du gör det där eneklt i premiere: gult/grönt filter på mörka ner alla "highlightade" områden 0 Citera
Mister Postad 10 maj 2006 Författare Postad 10 maj 2006 [citat=teo]du gör det där eneklt i premiere: gult/grönt filter på mörka ner alla "highlightade" områden[/citat] Går det att göra i avid? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.