Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag vill göra en film som har ett slags färg filter över sig för att den ska få en viss atmosfär. Den effekt jag vill åstadkomma ser du på bilden nedan. Jag har inget problem att göra den på ett foto i photoshop men jag har ingen anning hur jag ska lyckas åstadkomma samma effekt på video elelr vilket program jag ska använda mig utav. Någon som vet¨?

den övre bilden är självklart den med filter och den undre är originalet

http://img385.imageshack.us/img385/296/thefinalkisscomparisoy5mt.jpg

Postad

[citat=Mister]Hej

Jag vill göra en film som har ett slags färg filter över sig för att den ska få en viss atmosfär. Den effekt jag vill åstadkomma ser du på bilden nedan. Jag har inget problem att göra den på ett foto i photoshop men jag har ingen anning hur jag ska lyckas åstadkomma samma effekt på video elelr vilket program jag ska använda mig utav. Någon som vet¨?

den övre bilden är självklart den med filter och den undre är originalet

http://img385.imageshack.us/img385/296/thefinalkisscomparisoy5mt.jpg[/citat]

Jag hade nog Lumakeyat, sedan blurrat, sedan använt det som mask för att offsetta gult i alla highlights. Sen kanske en inverterad luma för att lägga lite grönt i alla mörka färger. Går att göra i alla Compositingprogram, AE, Shake, Fusion osv.

Postad

låter rätt så komplicerat, men jag antar att det är lätt när man väll sitter med det. Vad är det för prisklass på de programmen? vilket är de billigaste?

Postad

[citat=teo]du gör det där eneklt i premiere:

gult/grönt filter på

mörka ner alla "highlightade" områden[/citat]

Går det att göra i avid?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...