Gå till innehåll

Arbetstitel ”hÄmnd” & Radioactive Manic Meateater From Bloodville


Recommended Posts

Hej, jag har skrivit två manus och vill gärna höra lite vad ni tycker om dom

 

ARBETSTITEL ”HÄMND”

Är ett "actionmanus" på på typ 24-25 sidor *UPPDATERAD!!

 

"RADIOACTIVE MANIC MEATEATER FROM BLOODVILLE"

Är som det kanske hörs på namnet en lite oseriös troma-stil film på typ 14-15 sidor

Hämnd2.zip

Radioactivemanicmeateaterfrombloodville.zip

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste Hämnd. Det var kul att läsa manuset till en enkel hämndhistoria till skillnad från allt konstigt och överseriöst. Jag fick en asiatisk känsla av storyn, och det här skulle kunna vara en Hong Kong-action eller något liknande.

 

Du måste dock putsa en hel del för att det ska bli bra. T.ex. finns det ingen bra förklaring till varför Viggo mördar Charlies familj, något som liksom är viktigt i en sån här historia... Sen låter dialogen lite barnslig för det mesta. Pröva knepet att aldrig låta någon av karaktärerna svara på en direkt fråga, och endast motvilligt förklara sig. Viggos slutrepliker kommer väldigt onaturligt i en sån situation som det är i den sista scenen.

 

Och har Charlie samma mobiltelefon i nio år? :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej, tack för att du läst och svarade

 

Anledningen till att Viggo mördar Charlies familj är att Charlies pappa har mördat Viggos familj, så det blir liksom en "ondcirkel"

 

du har helt rätt i att dialogen låter barnslig för det mesta, jag ska försöka få den bättre, tack för tipset btw

 

Vad menar du med Viggos slut replik?

 

Hehe, att Charlie har samma mobiltelefon i nio år är ju faktist ganska kasst, jag har funderat på det, men det har inte blivit av att fixa det än :P

 

Fler får gärna komma med kritik :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Problem - Psykologen säger: "Tänker du aldrig på honom? Han som gjorde detta mot din familj?" osv. Du säger att polisen inte fått fast förövaren, men är de medvetna om det är en han eller hon? Förlåt om jag poängterar något som går att läsa sig till, är lite trött för tillfället. Men jag kände att det verkade lite konstigt.

 

Konversationen med mannen som ger han adressen får du putsa lite på, överlag okej läsning =) Keep it up.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag menar med att Viggos slutreplik kommer onaturligt är att han just är hotad. Det är helt onaturligt att börja berätta om sin bardom helt otvunget. Låt informationen komma motvilligt istället, t.ex. att han blir hårt pressad. Tyvärr minns jag inte exakt vad som hände, och jag hinner inte titta i manuset igen nu, men jag hoppas du fattar vad jag menar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...