Zhyron Postad 4 maj 2006 Postad 4 maj 2006 Jag behöver bara lite hjälp att hitta film som ser ut som denna Notera att jag aldrig har filmat med film och vet därför inte ifall all film ser ut såhär http://images.fotosearch.com/bigcomps/DGT_single/DGT045/12667222.jpg Den enda film jag känner till är den till stillbild och det bruna är inte riktigt vad jag letar efter. 0 Citera
vilcans Postad 4 maj 2006 Postad 4 maj 2006 Det ser ut som helt vanlig 35 mm-film, samma som man har i stillbildskameror, så det kan du hitta i närmaste kiosk. Om det är den genomskinliga färgen du är ute efter, istället för den bruna som negativ film har, så får du köpa diafilm istället. Är den exponerad på sättet som bilden visar så är det dock rörlig 35 mm film, eftersom stillbildsfilm exponeras horisontellt (eller vertikalt beroende på hur man ser det). 0 Citera
Wallin Postad 4 maj 2006 Postad 4 maj 2006 Jepp, verkar vara 35mm-film körd i en 4-perf filmkamera (fast det är ju en illustration).. Vad är det som är brunt och som du inte letar efter? 0 Citera
vilcans Postad 4 maj 2006 Postad 4 maj 2006 Jag antar att han menar den orangebruna färgen som negativ film har (i alla fall stillbildsfilm, jag har aldrig sett negativ kinofilm). Filmen har den färgen för att man på nåt sätt skyddar filmen med den om jag inte minns fel. Positiv film (diafilm) däremot blir nästan helt genomskinlig på de exponerade delarna (om man exponerar tillräckligt mycket alltså). Alltså är det positiv film han ska ha, men frågan är vad Zhyron egentligen är ute efter... 0 Citera
Zhyron Postad 5 maj 2006 Författare Postad 5 maj 2006 [citat=vilcans] Alltså är det positiv film han ska ha, men frågan är vad Zhyron egentligen är ute efter...[/citat] Jag är ute efter det jag sa och det som ni har hjälp mig, tack så mycket 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.