Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det ser ut som helt vanlig 35 mm-film, samma som man har i stillbildskameror, så det kan du hitta i närmaste kiosk. Om det är den genomskinliga färgen du är ute efter, istället för den bruna som negativ film har, så får du köpa diafilm istället. Är den exponerad på sättet som bilden visar så är det dock rörlig 35 mm film, eftersom stillbildsfilm exponeras horisontellt (eller vertikalt beroende på hur man ser det).

Postad

Jepp, verkar vara 35mm-film körd i en 4-perf filmkamera (fast det är ju en illustration).. Vad är det som är brunt och som du inte letar efter?

Postad

Jag antar att han menar den orangebruna färgen som negativ film har (i alla fall stillbildsfilm, jag har aldrig sett negativ kinofilm). Filmen har den färgen för att man på nåt sätt skyddar filmen med den om jag inte minns fel. Positiv film (diafilm) däremot blir nästan helt genomskinlig på de exponerade delarna (om man exponerar tillräckligt mycket alltså).

Alltså är det positiv film han ska ha, men frågan är vad Zhyron egentligen är ute efter...

Postad

[citat=vilcans]

Alltså är det positiv film han ska ha, men frågan är vad Zhyron egentligen är ute efter...[/citat]

Jag är ute efter det jag sa och det som ni har hjälp mig, tack så mycket

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...