Gå till innehåll

Panasonick NV-GS 280 / NV-GS 250?


Karamell

Recommended Posts

Hej

Jag håller på att skaffa min första videokamera.

Egentligen hade jag tänkt köpa en Panasonic NV-GS 180 men jag såg på ett ställe att den har dålig bildstabilisator. Då skall det vara bättre med en NV-GS 280 eller NV-GS 250.

Finns et någon som har erfarenhet av dessa kameror som kan ge tips

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej

 

Jag har precis inhandlat 2 st 280 till mina kids i ettan på gymnasium, pga att de på scandinavian photo sa att 250 ska utgå. Det som jag har att invända på 280, är som de brukar på dessa små kameror en spak och inte en klassisk focusring att ställa skärpan på. Sen så har jag inte hittat hörlursuttag på 280:an... ngn som vet om det finns ngn?

Länk till kommentar
Share on other sites

det enda sättet att bli polare med kameran ganska bra är att du tar fram manualen till kamerorna.

På min NVGS kamera så hittar jag ingången till hörlurar på framsidan!

Men kolla manualen för det är klart bäst, enligt mig!

Länk till kommentar
Share on other sites

På 180:an kan man använda AV.jacket till lurar, är inte det lika på 280?? Jag använder två gs180 till mina ungar i skolan. Jag tycker att den digitala bildstabilisatorn är OK, men inte jättebra. Men jag tvivlar också på att OSI:n i 280 är jättebra.

 

Min största invändning (förrutom bökiga reglage, okänsligt zoom-reglage och jobbig joystick inmatning) mot Panasonics 1/6" 3CCD är att jag tycker bildkvalitén inte håller vad den lovar. Bilden är OK i cinemamode om ljuset är det rätta. I taskigt ljus faller snabbt kvalitén.

 

Personligen är jag av den åsikten att 1/6" 3CCD är FÖR litet. Jag tycker att det är stor skillnad mellan denna och min egen 1/4.7" 3CCD från Sony (samma som sitter i GS400-500). Jag skulle satsa på en 1CCD med så stor sensor som möjligt istället..

 

/jens...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...