Cabaooman Posted November 21, 2003 Posted November 21, 2003 Jag planerar att göra en saftig explotion på en scen, men undrar vad jag skall använda för "Bomb". Jag förstår ju att det inte pricis går att använda en riktig ??Vad skall jag använda för fejkbomb?? 0 Quote
Cabaooman Posted November 21, 2003 Author Posted November 21, 2003 Jag har funderat lite på saken. Är det bästa sättet att 3d animera en explotion eller?? det är ju i alla fall inte så farligt. 0 Quote
Wombator Posted November 22, 2003 Posted November 22, 2003 Jag brukar använda 3d animationer, gjorda i 3dsmax... har hört att det finns färdiga explosioner i det där alamdv också.. iallafall, om du skaffar dig en filmfil med explotion med t.ex. en blå bakgrund så är det nog enklast, då bluescreenar du bara bort den och det kan du t.ex. göra i premiere eller ae om du har nåt av det... kolla i den andra forumstråden om explosioner.. 0 Quote
Cabaooman Posted November 23, 2003 Author Posted November 23, 2003 Mm men vet du varifrån jag får tag på ett bluescreanprogram och en eldbomb som inte har någon större kraft. 0 Quote
schönis Posted February 8, 2004 Posted February 8, 2004 Sök på google efgter pyromatiska bomber mm.... vad jag vet fionns det sidor där de säljer bomber mm..... 0 Quote
eimermusic Posted February 9, 2004 Posted February 9, 2004 Det kan lätt bli riktigt snyggt med en StockFootage explosion inlagd i scenen. Det är ju åxå väldigt liten skaderisk. Mindre nogräknade personer kanske skulle försöka söka efter RealFire, RealExplosions eller Detonate i något skumt program. 0 Quote
schönis Posted February 20, 2004 Posted February 20, 2004 Men tänk på .... ska du ha en liten stlörre explosion så måste du söka tillstånd mm... kolla upp vad som gäller 0 Quote
Anstalter Posted March 31, 2004 Posted March 31, 2004 Säger bara en sak: www.detonationfilms.com Här fin det många explosioner man kan ladda ner men det kräver nästan att man har AE eller nåt liknande 0 Quote
walfridson Posted April 2, 2004 Posted April 2, 2004 Animerade en explotion i lightwave 3d. Känner du någon som är bra på 3d program så sattsa på det! Bara lägga på ett färdigt klipp ser platt o fult ut. Med 3d program kan du rendrera med skärpedjup etc... http://hem.spray.se/johan.walfridson/pang.jpg http://hem.spray.se/johan.walfridson/action3.jpg 0 Quote
Cabaooman Posted December 23, 2005 Author Posted December 23, 2005 Aboof liksom, länge sen, jag är typ mycket bättre, HEHEH. Nu kör vi på riktigt! Kan max in och ut. 0 Quote
Recommended Posts