final_cut Postad 28 april 2006 Postad 28 april 2006 Alltså hur fan skriver man en presentation av sig själv, alltså sånt man skickar till intagningen på filmskolan? Minns inte hur jag gjorde det sista gången eller vad jag ens skrev, men jag har totalt tappat blodflödet till hjärnan! Kan inte få ner nåt utan att det låter pretentiöst i stil med "Hej, jag heter si och så! Jag är 20 år gammal och bor i Motala." Vad har det för relevans egentligen? Kan inte skriva något utan att jag låter som en skolunge som lär sig att få ner sina första meningar på papper! Förresten, jag har till måndag på mig, sedan ska det skickas in. 0 Citera
jonkanon Postad 28 april 2006 Postad 28 april 2006 Vissa fakta måste du ju ha med, och det är ibland ganska bra att bara få ner dem. Sen är det ju du som person som ska vara intressant, dvs skriv inte som du tror att de vill läsa. Utan skriv som du vill skriva. Vem är du, varför vill du göra film och varför vill du gå på deras skola??? Försök inte vara rolig med flit utan skriv som just du gör. Se det som ett foruminlägg, du har något att säga... så då gör du det. Break a leg :) 0 Citera
final_cut Postad 28 april 2006 Författare Postad 28 april 2006 Ja, jag vet mer eller mindre vad jag ska säga, men jag har svårt att få grepp om hur jag bäst ska utforma det. Börja från börja, brukar vara nåt, men då jag är van vid att skriva manus är det inte alltid det känns rätt att börja från början. Jag har helt enkelt tappat greppet, brukade vara expert på sånt här, speciellt med tanke på mitt växande ego! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.