Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag använder mig av Pinnacle Studio 9, är nybörjare!!

Har nu kommit så långt att jag tänkte prov bränna på en DVD-skiva.

När jag trycker på Make Movie och väljer Disc så säger de att det är för mycket för att rymma på en skiva. Maximalt rymms ca. 35 minuter.

Finns det någon som vet om man kan lösa det på annat sätt så att det rymms mer?

Hra hört någon nämna att man kan spara på hårdisken och sen få ner det på en skiva, men hur man gör vet jag inte!!

Återigen snälla hjälp mig!!!

Postad

det är ju bara att rendera ut filmen i ett "tunnare" format....så att allting ryms....mn en sak undrar jag över...bara 35 min film på en dvd...hmm...låter skummt....!!:P:P...i vilket format har du filmen??

Postad

Ärligt talat så vet jag inte.

När jag väljer make movie så väljer jag disc, sen vilket format den hamnar i vet jag inte. Men den funkar i dvd-spelaren.

Övriga förmat jag kan välja är avi och mpeg, dessa är mindre men funkar inte i dvd-spelaren!

Postad

du kan ju trycka på settings i make disk menyn och där välja vilken kvalitet du vill ha. Jag kör också i pinnacle och programmet brukar maximera kvaliten på en DVD så att skivan alltid är full. Hur lång är filmen?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...