Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har försökt en mängd gånger att exportera min film till divX avi-filer och allt går bra med renderingen men när jag ska kolla på dem funkar det inte och det är när jag kollar med divX-spelaren. Har analyserat filmerna med ett annat program för att se att allting står rätt till och det säger att allt är helt ok.

För att få det att funka nu får jag ta och rendera en okomrimerad variant av mitt klipp och sedan konvertera det i divX-konverteraren men det känns bara som ett fruktansvärt dåligt arbetssätt.

Någon annan som stött på problemet?

Hur gör jag för att råda bot på problemet

Postad

äh, jag kör själv med samma metod, rendera okomprimerad AVI sedan ta upp VirtualDub, då kan jag se skillnaden direkt medans jag gör mina inställningar till komprimeringen, när jag då även har stängt ner PPro så ligger inte heller något i bakgrunden och tar processorkraft så jag har bara lilla VD som ligger och tuggar på...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...