Gesen Postad 19 april 2006 Postad 19 april 2006 jag har precis skaffat mig Adobe Premiere 2.0 och håller på med att klippa ihop en film..det är ganska lätt att klippa å så, men det är en sak som jag inte lyckas med. Jag vill behålla ljudet från klippet före så det är samma ljud i båda klippen om ni förstår hur jag menar...har försökt läsa om ljud i help centern, men jag är nog för dålig på engelska för att förstå. så då vill jag ha en förklaring på svenska om det är nån som vill hjälpa mig... 0 Citera
Zapper Postad 19 april 2006 Postad 19 april 2006 Högerklicka på videoklippet och tryck på unlink, då kan man ta bort antingen bilden och ha kvar ljudet eller tvärtom. 0 Citera
Christian van Caine Postad 20 april 2006 Postad 20 april 2006 Eller så kan man hålla inne...tror det var Alt eller Control...testa dig fram...så kan du dra i dom separat & endå hålla dom låsta mot varandra i övrigt :-) 0 Citera
Munthe Postad 20 april 2006 Postad 20 april 2006 Eller så låser du videospåret genom att trycka på hänglåsikonen. Sedan kan du dra i ljudet hur du vill. Detsamma gäller omvänt - lås ljudspåret så kan du dra i videospåret. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.