Jump to content

--Superprojekt--

Bigmackorgen
 Share

Recommended Posts

OBS! Detta är en Fram-med-olika-förslag-tråd

Håller på med ett stort filmprojekt. Eftter mängder av förberedelser, Omskrivna manus, Förfrågningar och velningar hit och dit låter jag mig här inviga;

Agent 012 - The Golden Assassin

Handlingen är mer lättviktig men relativt tung:

"Ett nedgrävt kärnavfall grävs olagligt upp i norra Ryssland. Amerikanarna får nys om det hela och anklagar Ryssarna för olaga exploatering av kärnvapen. Samma dag dödas 2 brittiska agenter. Britterna tror att det finns något sammband bakom och skickar deras bästa agent att kolla upp saken (Agent 012). Spåren leder till slut åt prisjägaren Cliff Reeves som hotar att detonera en specialbyggd atombomb mitt ute på Atlanten och på så sätt miljöförstöra jordens vatten - om inte en summa pengar betalas..."

Copyright.

Vi har hittils bara filmat 2 scener. Detta är en spotta-ut-förslag-tråd, så inga idèer är dåliga!

Vi ska bland annat ha:

* en komplicerad biljakt

* En scen på vattnet

* En maffig slutstrid

* Korta men gripande dialoger

Detta kan låta en aning maffigt. Men vi har förberedit oss sååååååååå länge på att få göra denna film. Speltiden kommer vara ca. 1 timme lång och är enormt bondinspirerad.

Den som får sin idè använd i filmen kommer stå med i sluttexterna =]

[citat=StenR]ag förstår att du är uppe tidigt, skulle också var sömnlös om handlingen till en Bond-film bara var 4 rader långt ;-) Är det en parodi (dvs innehåller den humor) eller är den dead serious (vilket är svårt...)?[/citat]

Hehe det är bara kortfattat och inte hela handlingen, det är därför jag behöver nya idèer. Japp! Den är helt seriös. Även om ironin säger att det är en bond-kopia ;)