taktikal Postad 13 april 2006 Postad 13 april 2006 Jag har ett lager som jag har animerat. Det flyttar sig från höger till vänster. Jag har sen gjort en mask som döljer halva lagret och det flyttar sig tillsammans med det solida lagret. hur kan jag få masken att stå still även om lagret flyttar sig ? jag fick förklarat för mig att precompa lagret och lägga msken på det. Det fungerade då men när jag gör samma sak nu så flyttar sig mask helvettet på sig igen. någon som vet hur man gör ? 0 Citera
walfridson Postad 13 april 2006 Postad 13 april 2006 Se till att masken ligger på precompen. Behövs det kan du markera en mask på ett lager, kopiera CTRL C. Markera din precomp och klistra in CTRL V. 0 Citera
taktikal Postad 13 april 2006 Författare Postad 13 april 2006 Jag animerar lagret.. sen precompar det.. Sedan lägger dit masken.. masken flyttar sig ändå.. ? 0 Citera
walfridson Postad 13 april 2006 Postad 13 april 2006 Ja.. Precompar du ditt animerade lager får du en precomp som är stilla. flyttar sig masken iaf måste du ha animerat masken. 0 Citera
taktikal Postad 13 april 2006 Författare Postad 13 april 2006 shit jag blir galen.. jag har inte animerat masken.. ändå flyttar den sig.. finns det inget annat sätt då att animera ett lager och få masken att stå till ? argh=) 0 Citera
HAL9000 Postad 28 april 2006 Postad 28 april 2006 När du gör pre-composen så måste du välja "Move all attributes to the new composition". 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.