Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

> Jag hade tänkt att köpa en ny DV-kamera från Panasonic med 3CCD. Modellen heter NV-GS180E och kostar från 6000-7000 kr i butik (5500=internetspris hos Scandinavian Photo).

Jag undrar om någon av er medlemmar har en sådan och vill fråga er vad ni tycker om kameran, bildkvalitet etc.

//Alexander

Postad

[citat=Alexander J.D]Hej!

> Jag hade tänkt att köpa en ny DV-kamera från Panasonic med 3CCD. Modellen heter NV-GS180E och kostar från 6000-7000 kr i butik (5500=internetspris hos Scandinavian Photo).

Jag undrar om någon av er medlemmar har en sådan och vill fråga er vad ni tycker om kameran, bildkvalitet etc.

//Alexander[/citat]

Den har nästan exakt samma spec som min NV-GS140 från förra året.

Den har mycket bra bildkvalite för ett sådant här lågt pris.

Men jag ångrar att jag inte la till en peng för DV in funktion.

Nu får man ju gå upp till NV-GS300 för att få denna funktion men jag fattade först efter jag köpt en kamera att det är enklare att spara redigerad film på band än att koda om den till DVD.

Postad

Jag filmar mina elever dagligen med en gs180. Bilden är bra om ljuset är OK. Är ljuset dåligt blir bilden snabbt sämre. KAmeran levererar riktigt fina färger för sin prisklass. Dessutom har den ett roligt cinema-mode som kan förstärka känslan av professionellt resultat. Riktigt widescreen-läge är bra. Möjlighet till mic ock hörlurar finns. Dock ogillar jag zoomen pga. dålig känslighet. Dessutom gillar jag inte joysticken som man ska styra funktionerna med.

Dock mycket kamera för pengarna..

/jens...

Postad

tack för svaren! Ja eftersom jag fortfarande är ganska ung och inte har något jobb ännu så får det bli en kamera för runt 6000:- (egentligen vill jag köpa en Canon Xm-2 fast den kostar ju 22000:-).

Tack för svaren :) Ifall några mer har erfarenhet av Gs-180E så skriv gärna!

//Alexander J.D

Postad

Jag tror att en begagnad XM-2 snart kommer att kosta under 10000:- då dess uppföljare kommer. man kan ju redan nu få en XM-1 för 7-8000:-

/jens...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...