Gå till innehåll

"mastra" film.


rayl

Recommended Posts

eftersom jag annars bara håller på med musik så tänker jag och pratar i ljudteknik-termer. vill alltså "mastra" filmen.

 

det jag vill är att fixa till min färdigklippta musikvideo som är inspelad i en blackbox med dv-kameror. det blir lätt tv4-studio av det hela om ni fattar vad jag menar, jag vill att det ska se mer film ut helt enkelt. inte så mycket dv-kvalitet. hur gör jag detta enklast? och billigast

/t

Länk till kommentar
Share on other sites

Precis som med musik!

Tänk dig att Contrast exempelvis är Presence på en gitarrförstärkare, Gamma eller Luminance är Level Gain, & Hue är Mid-Controller exempelvis :-)

Samma sak med Distorsion som i som funkar på samma sätt i Video & även Noise, för att nämna några.

I övrigt skulle jag påstå att det exakt som med musik krävs att man spelat in korrekt redan från början för att det ska funka.

Du får ju inte ett vidare kul ljud av att spela in exempelvis en kazoo i ett litet kalt rum utan möbler, samma sak med bilden, fast med den soniska aukusiken utbytt mot den luminanta aukustiken :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...