Norbert Postad 30 mars 2006 Postad 30 mars 2006 En polare till mig undrar var man skickar sin musik om man vill att den ska ackompanjera en actionladdad biljakt i en Hollywood-rulle. Även jag tycker att det skulle vara intressant att veta. I den övriga musikvärlden skickar man sina demos till skivbolag, men hur går det till med filmmusik? 0 Citera
tuco Postad 30 mars 2006 Postad 30 mars 2006 Sån musik görs ju oftast av en kompositör som är kopplad till filmen. Såvidare man inte gör en "Pretty Woman" och stoppar in "hits". Musik i en film ska ju gärna hänga ihop ljudbildsmässigt som score. Annars gäller väl att skicka till produktions bolag, film bolag, regissörer, producenter eller få ett förlag att försöka få in musiken i en film. Men att sitta hemma och göra en låt och försöka få in den i en stor Hollywood film är nog nästan omöjligt. Fast man ska ju aldrig säga aldrig. 0 Citera
Norbert Postad 30 mars 2006 Författare Postad 30 mars 2006 Precis, försöka kan man alltid. Hur blir man föresten som kompositör kopplad till filmen från början? Någon som har tips på adresser till bolag, regissörer eller producenter som gör moderna actionrullar? 0 Citera
tuco Postad 30 mars 2006 Postad 30 mars 2006 Det gäller väl som allt annat att man kan visa upp något. Göra musik till en film - en till osv... Bygga upp ett namn som kompositör. Att bara spela upp musik utan bild ger nog inte så mycket. Och bara för att man kan göra musik betyder det inte att man kan göra musik till bilder. Bästa sättet tror jag är att kontakta regissörer och erbjuda sina tjänster. Funkar sammarbete så tar dom förhoppningsvis med kompositören i framtida projekt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.