Cheshirekatten Postad 25 mars 2006 Postad 25 mars 2006 Håller på och redigerar en film i adobe premiere pro 7.0, och hittar inte alla effekter jag vill använda. Jag vill lägga till "kornighet" i filmen, så att det ser ut lite som att det vore en gammal film (den är svartvit), noise ger en för jämn kornighet. Någon som vet hur man gör detta? Filmen måste vara klar inom ett par dagar och jag har inte tid att sitta i timmar och leta i adobes hjälpfiler. Dessutom undrar jag om någon har något bra tips för att öka filmkänslan med effekterna i premiere pro? Utöver att ändra kontraster. 0 Citera
Cheshirekatten Postad 27 mars 2006 Författare Postad 27 mars 2006 Är inte riktigt säker på om du med frågetecknet undrar vad jag menar med "noise", eller om det är ett svar på hur man ger kornig bild... Noise är en effekt som tillhör gruppen stylize bland videoeffekterna. Min ursprungliga tanke var att ha den typ av repor och "blobbar" som det blir på en gammal film som är sliten, medan effekten noise ger ett jämnt utspritt brus (skulle kunna tänka mig att det är frågan om vitt brus eller liknande). Men jag beslöt mig för att använda det ändå. Det ger en snygg effekt även om det inte ser gammalt ut... :) 0 Citera
teo Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 den typen av effekt du letar efter finns ej i premiere, dock så finns det plugins till premiere som fixar till det, men vill du göra det snyggt så drar du in allt i after effects och fixar det där. 0 Citera
Danell Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Ett exempel är att du gör en ny seq. i ditt projekt och lägger in klippet där. Så minskar du bilden rätt så rejält. Efter så lägger du in den nya seq. i den gamla seq. och sist förstorar du bilden igen. Borde funka. Om inte, exportera klippet som litet och inportera och förstora. 0 Citera
Ior Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 [citat=Cheshirekatten]Är inte riktigt säker på om du med frågetecknet undrar vad jag menar med "noise", eller om det är ett svar på hur man ger kornig bild... Noise är en effekt som tillhör gruppen stylize bland videoeffekterna. Min ursprungliga tanke var att ha den typ av repor och "blobbar" som det blir på en gammal film som är sliten, medan effekten noise ger ett jämnt utspritt brus (skulle kunna tänka mig att det är frågan om vitt brus eller liknande). Men jag beslöt mig för att använda det ändå. Det ger en snygg effekt även om det inte ser gammalt ut... :)[/citat] Ojsan, ser nu att du redan hade testat Noisefiltret. Pinsamt att man inte klarar läsa ett inlägg ordentligt... :) Det finns fina oldmovie-filter i Magic Bullet for Editors, men de kostar ju... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.