Gå till innehåll

plug-in och .mbl-fil


frehåk

Recommended Posts

Hej!

Har ett problem som jag undrar om någon kan lösa.

Har köpt Adobe snazzi-paketet. Fick därigenom erbjudande att om jag registrerade min copia av premiere pro 1.5 på adobe så kunde jag få 10 st Magic bullet movie looks plug-in. Jag gjorde så och laddade ner dem och de lades automatiskt i plug-in mappen. Jag ser dem bland effekterna i premiere och kan lägga dem på ett videoklipp men resultatet blir inte vad det borde. Jag tar en titt på filerna i premieres plug-in mapp och ser att de har filändelsen .mbl och att min dator inte känner igen dessa filer och inte kan öppna dem. Jag misstänker att det är därför som de inte fungerar som de ska i premiere. Jag söker på nätet och hittar ett program som heter "Logger pro" som tydligen ska kunna öppna filerna men icke. Filerna ligger bara på 1-2 mb så jag antar att de måste packas upp av något program.

Ja så långt har jag kommit. Nån som varit med om något liknande eller som bara vet vad jag ska göra för att lösa problemet!?

/F.

Länk till kommentar
Share on other sites

Av vilken anledning exakt vill du öppna .mbl-filerna? Försöker du skriva om källkoden? Källkoden är ju kommersiell så det kommer du nog inte att lyckas med i första taget.

 

Jag tror att felet sitter någon annastans än att din dator inte vill öppna .mbl-filer.

 

På vilket sätt beter sig inte dina plugins som dom borde?

Länk till kommentar
Share on other sites

Den fil som är intressant är MovieLooks.aex. .mbl-filerna är presets och kan inte öppnas på något sätt i Premiere Pro. MovieLooks.aex kan inte heller den öppnas i Premiere Pro, däremot laddas den som en plug-in när du startar Premiere Pro. Så, MovieLooks.aex eller någon av .mbl-filerna kan eller skall inte öppnas i Premiere Pro.

 

Jag tror att felet du gjort är att bara lägga på Movie Looks på ditt klipp utan att välja något preset vilket ju gör att absolut ingenting händer. Lägg på Movie Looks på ett klipp och öppna Effect Controls Window och ändra preset under alternativet Looks Preset.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jodå, visst har jag ändrat alternativen under looks preset men alla tio olika varianter gör att klippet blir mörkare eller ljusare grått. Inte alls de effekter som de ska ge! Det är detta som jag tycker är konstigt!

Vad kan vara fel?

/F.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...