Mikael_hs Postad 27 mars 2006 Postad 27 mars 2006 Vafan introt var i särklass det bästa, inte en sekund för långt. Enligt mig d.v.s. Lite fantasi får man väl dessutom ha i en historia? För övrigt tänkte jag mest på oidipuskomplexet när jag hörde att Anna betydde mor... Oavsett om det var menat så är det ännu en snygg detalj ;) Kanske kunde ha spunnit vidare på det och skapat en sublim rivalitet mellan huvudkaraktären och hans farsa (om det där var hans riktiga föräldrar d.v.s.), vad vet jag. Grymt jobbat på så kort tid iaf! 0 Citera
tuco Postad 28 mars 2006 Författare Postad 28 mars 2006 [citat=Mikael_hs]Vafan introt var i särklass det bästa, inte en sekund för långt. [/citat] Haha - synd att man peaker redan på introt :) Hela klurigheten är ju hur mycket man ska redovisa. Hur mycket ska man låta folk fylla i själv. Har iallafall insett att när der gäller förståelse så folk inte så korkade - man fyller ju i själv och tolkar. Just det kan jag tycka är lite tråkigt ibland med svensk film. Allt redovisas och förklaras. Det både visas och sägs. Ofta flera gånger så man verkligen ska fatta. Trycker man dessutom på text tv sidan 299 så får man det även textat. Precis - är det hans riktiga föräldrar eller bara skådespelare? Upp till tittaren att avgöra :) 0 Citera
Mikael_hs Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 ah fan Mulholland Drive är världens bästa film (med reservationer för lite keslowski då). Den är inte så tydlig, det gillar jag =) 0 Citera
tuco Postad 29 mars 2006 Författare Postad 29 mars 2006 Kom in i mitten på Mulholland Drive men fattade nada. Så jag bestämde mig för at se den en annan dag från början. Fast man kanske inte fattar mer för det? :) 0 Citera
Mikael_hs Postad 29 mars 2006 Postad 29 mars 2006 Såhär var det för mig. Någon hade sagt att en film som hette "Mulholland Drive" var ascool. Jag hyr den, märker att en snubbe som heter David Lynch gjort den. Ah gjorde inte han twin peaks, en serie jag aldrig sett men hört mycket om. Jag tittar på filmen, tror nästan att jag har det, men då byter alla namn och allt blir totalt weird. Jag "fattar" inte allt efter att ha sett klart den, utan känner mig bara riktigt upprymd... Andra gången jag såg den föll mer på plats, o tredje kunde jag njuta av detaljerna. Jag har nu sett den fem ggr :P Se hela från början så lär du iaf ha bildat dig en uppfattning, det är inte riktigt en film som har ett "svar" på det typiska Hollywood-sättet i vilket fall =) 0 Citera
tuco Postad 29 mars 2006 Författare Postad 29 mars 2006 Mikael_hs: Damn! 5 gånger. Se den vill jag - ska köpa den på DVD och se den 6 gånger!!! Black Star: Tack! Kul att den uppskattas. 0 Citera
Mister Postad 30 mars 2006 Postad 30 mars 2006 Den här filmen var mästerlig, fotot är fantastiskt och dialogerna och skådespelarna var väldigt bra och kändes trovärdiga. Kom och tänka på Jeunet filmerna vid introt , vilket är en bra sak. Musiken och filtrena ger en perfekt miljö!! as bra! 0 Citera
tuco Postad 30 mars 2006 Författare Postad 30 mars 2006 Tack Mister. Kul att du fick Jeunet vibbar :) 0 Citera
Mikael_hs Postad 30 mars 2006 Postad 30 mars 2006 Är man sämst om man inte vet vem/vad Jeunet är? :P 0 Citera
tuco Postad 30 mars 2006 Författare Postad 30 mars 2006 http://www.imdb.com/name/nm0000466/ (Amelie från Montmartre, Delicatessen, A Very Long Engagement mm) 0 Citera
Mister Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 [citat=Mikael_hs]Är man sämst om man inte vet vem/vad Jeunet är? :P[/citat] Rekommenderar stort att du ser hans filmer, länk till fakta om honom i Tucos inlägg ovan. Jeunet är mästerlig! Tuco såg bakom kulisserna grejen på The amazing death of müller (ursäkta om jag skrev fel). Den verkar väldigt lovande, svårt att se på de bilderna att det är en lågbudget film.. kan inte vänta tills den kommer 0 Citera
tuco Postad 1 april 2006 Författare Postad 1 april 2006 Håller med om Jeunet. Skön helthet på hans filmer. Trots de fantastiska skådespelare vi fått på och tekniken så är den lowbudget. Inga löner osv men så att det fanns till lite mat, rekvisita och kostym. Tekniken fick vi låna från Danska Filminstitutet. Nu i april ska den bli klar. Lite 3D ska fixas, ljudet ska ordnas och jag ska göra klart musiken. Sen har den visning först på Cinemateket här i Köpenhamn. Och förhoppningsvis kan man få ut den på lite festivaler. Fast nu är det mest fokus på nästa projekt som ska igång. Får hoppas det går igenom... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.