Jump to content

Tornado

Tsukino
 Share

Recommended Posts

oh.... lurig grejj.... Antar att det är till eran film (trollkarlen från oz) som ja hört om tidigare :) Om man tänker hur en tornado ser ut så gåre nog lättare. Om tex. de som är bakom/innuti är suddigt. ELler så kanske man inte behöver ha med så mycket av den, mest hundra tusen lite löv? :P

nej urs villlket dåligt inlägg. Borde inte svarat men det är en jävligt svår fråga du har.

kan du inte göra en tornado av partikel systemet, jag har ingen aning länge sen jag höll på med after effects, men jag har för mig att man kan få till nått, lr känner du ingen som håller på med max, så kan man ju få till en fin tornado

Okejj. Har provat nu. Ser inte så verklighets troget ut men är iaf. ett alternativ. Jag är usel i AE och har inte haft de alls länge så ni kan nog göra bättre.

Först particle playground. Ändra följande:

Cravity: 0
Canon >> Color: Vit
Canon >> Direction: 26

Ja la sedan till Radial Blur.
[Namnlösa fältet]: Ca. 5

Gaussian Blur >> BLuriness: 4.7

Resultatet finns i bifogad.

tornado.JPG

Joo!! Det ser ju jättebra ut! För häxan ska typ skapa en tornado i handen som gör så att Dorothy kommer till oz.. det blir perfekt! Tack så mycket Mannemoviemaker för att du bifogade inställningarna!

Men hur animerade du den så att den kunde åka omkring?