Gå till innehåll

Tornado


Tsukino

Recommended Posts

oh.... lurig grejj.... Antar att det är till eran film (trollkarlen från oz) som ja hört om tidigare :) Om man tänker hur en tornado ser ut så gåre nog lättare. Om tex. de som är bakom/innuti är suddigt. ELler så kanske man inte behöver ha med så mycket av den, mest hundra tusen lite löv? :P

 

 

nej urs villlket dåligt inlägg. Borde inte svarat men det är en jävligt svår fråga du har.

Länk till kommentar
Share on other sites

kan du inte göra en tornado av partikel systemet, jag har ingen aning länge sen jag höll på med after effects, men jag har för mig att man kan få till nått, lr känner du ingen som håller på med max, så kan man ju få till en fin tornado

Länk till kommentar
Share on other sites

Okejj. Har provat nu. Ser inte så verklighets troget ut men är iaf. ett alternativ. Jag är usel i AE och har inte haft de alls länge så ni kan nog göra bättre.

 

Först particle playground. Ändra följande:

Cravity: 0
Canon >> Color: Vit
Canon >> Direction: 26

Ja la sedan till Radial Blur.
[Namnlösa fältet]: Ca. 5

Gaussian Blur >> BLuriness: 4.7

Resultatet finns i bifogad.

tornado.JPG

Länk till kommentar
Share on other sites

Joo!! Det ser ju jättebra ut! För häxan ska typ skapa en tornado i handen som gör så att Dorothy kommer till oz.. det blir perfekt! Tack så mycket Mannemoviemaker för att du bifogade inställningarna!

 

Men hur animerade du den så att den kunde åka omkring?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...