Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 år senare...
Postad

Hur gör man för att kunna använda Winmorph när man är inne i Premiere? Jag har installerar det, men effekten finns inte i Premieres effektväljare.

EDIT: Nu la ja in pluginfilen i adobes plugin mapp, så nu finns debugmappen iaf i listan över effekter men ja kan inte använda den eftersom de då står "unable to load winmorph".

Postad

[citat=Tor nilsson]Har kollat där, var folk som hade frågat om de där, men ingen hade svarat ordentligt. Forumet va aningen dött.[/citat]

Då får du kanske liva upp deras forum med din fråga där! :)

• 4 veckor senare...
Postad

jo det där känner jag igen. Jag har aldrig fått winmorph att fungera till premiere bara kraschar och håller på, och när jag försöker köra den fristående så är det bara en tidsfråga innan den kraschar igen, vad är det vi gör som är så fundamentalt fel?

gembender: att morpha mellan bilder är en slags avancerad fading... den inte bara tonar över till nästa bild, utan den förvrängs så att formerna i bilden passar den nya bilden. Detta bara om man berättar för den vilka former som ska föras över till vilka och det gör man oftast med diverse vektorer. Det används ofta för förvandlingar när tillexempel en människa blir till ett djur. Det utnyttjas även för att bland annat byta ut stuntpersoners ansikten och sånt. Lite mer avancerade exempel finns i Bullettimefilmerna där dom lägger till ytterligare bilder mellan kamerorna genom att "morpha" mellan dom... hoppas det klarnade lite om det iallafall *

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...