Gå till innehåll

Elements krångligt


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Redigerar i Studio 9 för tillfället men funderar starkt på att byta ut det mot

Premiere Elements.

Hörde dock någonstans att Elements är betydligt krångligare att förstå sig på än Pinnacle. Det skulle tydligen vara mycket mer kompliserat att göra något så enkelt som att "fånga" videoklippen. Och även andra enkla verktyg i Pinnacle ex tidseffekter och färgkorrigering, skulle enligt denna personen vara jättekrångligt i Elements.

Detta låter mindre skoj för mig...!!

 

Någon som vet hur det ligger till med "krångelfaktorn" i Elements?

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 år senare...

Har genom åren prövat Adobe Premiere pro, Pinnacle och Adobe Premiere Elements. Just nu använder jag Elements 10, 64 bitars. Pinnacle är lättast att lära, men har en del begränsningar som tex bara två ljudspår och samma sak med videospår. Tycker att Pinnacle överhuvudtaget har mer "nybörjarstatus" plus att det krashar i tid och otid. Elements är väl heller inget proffsprogram men när man har haft det en tid så märker man att där finns många möjligheter som man från början inte anade. Köpte en kurs på svenska om Elements(dvd) på nätet och denna öppnade mina ögon för programmet. "Krångelfaktorn" i Elements är i mitt tycke inget värre än Pinnacle. Viktigt i saken är att du har en dator med kraft. Allrahelst om du skall jobba med avchd. Mycket ramminne krävs. Har själv 16 ggb. Du kan ju förresten tanka hem en trialversion av programmet och få testa i en månad. Då kan du själv bedöma vad som passar dig bäst.

Lycka till

 

JOn/dragspelarn

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...