Gå till innehåll

problem med "log & capture" i final cut!!


snigel

Recommended Posts

Hej.

När jag försöker "logga" in video (mini-dv) på datorn med hjälp av FCP "log & cature", får jag hela tiden upp felmeddelandet "dropped frames were detected during the last capture attempt". och "loggningen" avbryts. Har läst på nån sida att det kan bero på att man har för lite lagringsutrymme och att datorn är för klen.

Tror dock att mitt problem är något annat, har en pBook 1,67 Ghz 1,5 gb ram och 20 gb (iof inte så mycket men borde funka ändå...) ledigt på hårddisken.

 

Vore fantastiskt om nån har några bra ideer på vad det kan vara?

 

tack på förhand! / Mikael

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag känner mkt väl igen problemet.

 

Samma problem inträffade mig när monsterdatorn var helt ny, fixad av tekniker osv. Inte något fanns på datorn.

 

MEN någonting som hjälpte mig var att alltid sätta på bandaren först och slå av den sist av allt när du stänger ned.

 

Eller om det var tvärtom... (slå på bandaren sist och datorn först, bandaren först och datorn sen när du stänger) Förstår du?

 

Något av alternativen var det...

 

Dock fortsatte den att tanka in tror jag, bara att klicka vidare.

 

All el är ju känsliga saker. Var försiktig, låt allt starta upp i noggrann tid. Annars är final Cut är underbart!

 

Har ingalunda aning om detta var problemet. Annars kan det ju vara lite utrymme eller dåliga band, whatever.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...