Gå till innehåll

Premier Vs AE


Ivan

Recommended Posts

Jag har hittills jobbat med premiere 7.0 och är ganska nöjd, funderar även på att skaffa after effects.

Men nu tänkte jag komma till saken, vilken är den stora skillnaden mellan Premiere och AE och vilket ger störst utbud av effect.

 

Jag har installerat min AE man har inte kunnat starta den kommer upp en varnings ruta där det står dongel not found, vet någon hur man kan fixa det?

 

Jag har kollat igenom härpå forumet och hittat många trådar om Premiere och AE men har inte sett någon tråd om just detta, så jag hoppas att jag inte upprepar något som redan finns.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är ju helt olika. Premiere redigerar du film i som du senare sätter in i AE för att fixxa effekter, ljus, m.m... Premiere kan absolut inte mäta sig med vilka funktioner som finns i AE när det gäller effekter, fast den premiere börjar få en hel del av de funktioner som funnits länge i AE

 

Tvärr kan jag inte hjälpa dig med ditt fel på programet.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ivan]vilken är den stora skillnaden mellan Premiere och AE och vilket ger störst utbud av effect.[/citat]

premiere är ett redigerings-program och after effects är ett compositing-program. det är den stora skillnaden på dem.

sen vilket som ger störst utbud av effekter beror ju på om du menar färdiga effekter, och vad du klassar som "effect". en liten hint om vart du kan skapa mest effekter kan du hitta i namnet på det ena programmet

 

 

[citat=Ivan]Jag har installerat min AE man har inte kunnat starta den kommer upp en varnings ruta där det står dongel not found, vet någon hur man kan fixa det?[/citat]

har du köpt programmet eller laddat ner det?

 

EDIT: danell hann visst före

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ivan]Ja det är det finns det något sätt att cracka den eller är det här helt fel forum att fråga en sådan sak.[/citat]

japp. helt fel forum att fråga en sån sak.

 

[citat=Ivan]Så det är bäst att arbeta med både premiere o AE.[/citat]

ja, eftersom det är olika sorters program

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...