Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag använder Contours lillebror Shuttle Express, och är bra nöjd med den. Endast fem knappar är en begränsning som pro-varianten råder bot på. Ratten i Pro skall vara bättre med bättre känsla och mer "tyngd" i arbetet, men jag är helnöjd med "lillebrorvarianten" i plast.

Posted

Tycker den fungerar mycket bra. Ett stort lyft jämfört med "lillebror"

Du kan tilldela knapparna egna knappkombinationer, på så sätt kan du själv bestämma vad de ska utföra.

/Janne

Posted

Om den är värd pengarna eller inte är en smaksak. :)

Jag köpte en Contour Shuttle Pro V2 men upptäckte att efterssom jag jobbar nästan helt uteslutande med tangentbordet i Premiere Pro så gick det fortare att trycka +5+Enter för att hoppa fram 5 frames än att via "joggen" på Contour Shuttle Pro V2 ta sig fram 5 frames. När man vill "snabbspola" i Premiere Pro är dock Contour Shuttle Pro V2 bäst. För mig gick redigeringsarbetet söligare och därför har jag slutat använda den.

Det beror alltså på hur du jobbar och i vilket program du jobbar i. Contour Shuttle Pro V2 kan du ju använda i en mängd av program vilket är en fördel. Jag använder inte Contour Shuttle Pro V2 idag, men jag vet många som älskar den och inte vill vara utan den. :)