pld Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Hej! Bara undrar om nån har testat en contour shuttle pro V2? Är den bra? http://www.contourdesign.com/shuttlepro/ /Jesper 0 Quote
SuperMek Posted February 23, 2006 Posted February 23, 2006 Jag använder Contours lillebror Shuttle Express, och är bra nöjd med den. Endast fem knappar är en begränsning som pro-varianten råder bot på. Ratten i Pro skall vara bättre med bättre känsla och mer "tyngd" i arbetet, men jag är helnöjd med "lillebrorvarianten" i plast. 0 Quote
Filmjanne Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Tycker den fungerar mycket bra. Ett stort lyft jämfört med "lillebror" Du kan tilldela knapparna egna knappkombinationer, på så sätt kan du själv bestämma vad de ska utföra. /Janne 0 Quote
pld Posted February 24, 2006 Author Posted February 24, 2006 Men är den värd pengarna? /Jesper 0 Quote
Rogge Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Om den är värd pengarna eller inte är en smaksak. :) Jag köpte en Contour Shuttle Pro V2 men upptäckte att efterssom jag jobbar nästan helt uteslutande med tangentbordet i Premiere Pro så gick det fortare att trycka +5+Enter för att hoppa fram 5 frames än att via "joggen" på Contour Shuttle Pro V2 ta sig fram 5 frames. När man vill "snabbspola" i Premiere Pro är dock Contour Shuttle Pro V2 bäst. För mig gick redigeringsarbetet söligare och därför har jag slutat använda den. Det beror alltså på hur du jobbar och i vilket program du jobbar i. Contour Shuttle Pro V2 kan du ju använda i en mängd av program vilket är en fördel. Jag använder inte Contour Shuttle Pro V2 idag, men jag vet många som älskar den och inte vill vara utan den. :) 0 Quote
Recommended Posts