Gå till innehåll

Skulle behöva tips och ideér om hur man gör en presentationsfilm

Recommended Posts

Postad

Hejsan

Det är så att jag tänkte göra en presentationsfilm om en byggnad som heter Kungsporten som examensarbete. Det drivs flera olika verksamheter i byggnaden, bl.a en förskola, musikskola, friskvård, secondhandbutik, kyrka, konferenser m.m.

Jag håller just nu på och försöka skriva manus, men jag tycker de e vädligt svårt, har inte filmat så mycke förut..Jag har tänkt mig något i stil med att man hör en berättarröst samtidigt som man ser klipp från de olika delarna, men aa skulle verkligen behöva lite tips på hur man kan gå tillväga.

Är det nån som vet nån sida som berör detta? eller om de finns nån presentationsfilm man kan ladda ner för att få inspiration??

Postad

Hej!

Börja med att läsa igenom Voodoos filmskola, sedan tycker jag att du ska låna eller köpa boken "Berätta med video" (av:Fagerholm) I den står det väldigt bra tips på olika företagspresentationer och hur du går tillväga med manusarbete o.s.v.

Lycka till!

Postad

Presentationsfilm - låter som du behöver fokusera mest på information och mindre på dramaturgi.

Det kan nog vara idé att tänka på målgruppen här - vilka vänder sig filmen till och vad vill de veta? Kan du vara idé att börja med en enkät för att ta reda på lite om målgruppens behov. Då är det lättare att veta vad du ska presentera...

/H

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...