Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hej! Tängte göra att min karaktär tittar en tjej i ögonen. går fram och tar handen på hennes kinder och ska precis kyssa henne när det klipps och på exakt samma ställe (ska inte se hackigt ut) så står killen i samma position men istället för tjejn håller han i en mugg som han ska dricka ur, med matsals bakrund i bild. Hur gör jag detta på effekt fullast sätt?

Postad

Rent spontant så filmar du tjejscenen. Pausar, låter killen hålla ställningen så exakt som möjligt, lägger till kaffekoppen i hans hand, flyttar undan tjejen. Kör igen.

Bakgrunden löser du genom att du:

a) maskar ut honom frame by frame

b) har grönskärm bakom dom under båda scenerna och sen lägger in digitalt

c) byter ut bakgrunden under pausen

Att ha honom på exakt samma ställe kan du väl lösa enklast genom ögonmått, nån måttstock i bakgrunden eller genom omtagningar.

En annan grej du kan testa är ju faktiskt att du filmar båda två separat mot grönskärmen, hela killens scen där han är på väg mot henne etc etc och sedan maskar du in henne digitalt. Kanske fungerar att spela in honom bakvänt så att du kan släppa kaffekoppen (blir ju att han plötsligt har den i handen om man gör det på rätt sätt när man vänt på klippet)

Det var nog allt jag hade för stunden

Postad

Jo... Låter man killen träna in en viss ställning så kan man nog filma scen med tjejen så som det ska vara och sedan matsalen utan kille + kille mot greenscreen när han håller i muggen. Så morphar du honom imellan klippen i typ AE eller morph man 4. Hoppas du fattar...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...