Vandraren Postad 14 februari 2006 Postad 14 februari 2006 Är det någon här som vet om det fanns någon Svensk Super 8 tidning på den tiden det begav sig? Eller var det tidningen Foto som man läste om Super 8 på sjuttiotalet? Någon som vet? 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 14 februari 2006 Postad 14 februari 2006 lycka till med att hitta en svensk super 8 tidning, det finns ju bara två riktiga super 8 tidningar i hela världen; Super 8 Today & Smallformat (finns på tyska och engelska). här är en länk till Smallformat http://www.atollmedien.de/smallformat/ 0 Citera
Vandraren Postad 14 februari 2006 Författare Postad 14 februari 2006 SUCK! Jo jag vet det redan, men jag pratar om DET FANNS NÅGON 0 Citera
Munthe Postad 15 februari 2006 Postad 15 februari 2006 Filmkrets hade ofta tekniska reportager om bl a Super 8 då det begav sig. 0 Citera
DanyaelX Postad 16 februari 2006 Postad 16 februari 2006 FOTO hade en speciell smalfilms sektion på 50 och 60 talet vet jag. När den försvann vet jag inte. C. 0 Citera
Hans-Gunnar Olsson Postad 28 februari 2006 Postad 28 februari 2006 [citat=Vandraren]Är det någon här som vet om det fanns någon Svensk Super 8 tidning på den tiden det begav sig? Eller var det tidningen Foto som man läste om Super 8 på sjuttiotalet? Någon som vet?[/citat] Jo´, Aktuell Fotografi med Joacim Smith skrev en hel del. Så har du ju tidningen Filmkrets, men den hänger sig nog mest åt det digitala numera. Även i en tidskriften TM - Teknik o. Människa ritade ner en del om smalfilm förutom den proffessionala sidan med bredare filmformat. Ack ja´, vad man lusläst dessa tidningar !! Mvh. Hans-Gunnar Olsson 0 Citera
Vandraren Postad 1 mars 2006 Författare Postad 1 mars 2006 TACK Jag visste inte att TM skrev om Super8, då ska jag kolla på stadsbiblioteket. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.