Gå till innehåll

Broadcast-standard


jonpet

Recommended Posts

Det enda jag skulle troa tt du behöver göra är att se till att du inte skickar alltför hårtkomprimerat material utan skickar det i raw, och att färgerna inte ser för jävliga ut på en TV. Kom i håg att en bildskärm och en TFT inte har samma sätta att visa färger och att det skiljer sig från vad som finns på TVn. Kolla så att du är nöjd med färgerna på din egen tv sen kan du skicka det till den kanal som du vill. De fixar nog till de problem som kanske finns.

 

Är du osäker så ring och fråga dem, de svarar nog gärna på dina frågor.

 

C.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det beror helt på vilken kanal man tänkt skicka till vart ljudnivåer ska ligga. Kan tänka mig att kanalen kan sjustera ljudet då det är en musikvideo. Musik brukar vara pressat ganska hårt och ligger på samma nivå hela vägen. peaken brukar ligga på ca -0,1 db. Bäst är att ringa.

I övrigt rekomenderar jag att skicka en kopia som är så nära mastern som möjligt och gärna ett bra format ex DV, eller DigiBeta. Vilket format du använt vid inspelning finns inga krav på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...