Gå till innehåll

Rita upp...


Lofgren

Recommended Posts

Hej jag håller på med ett äventyr manus, några som kmr te en ö o så e de en massa mumier där o så.. aa iaf, när ni skriver manus brukar ni skissa lite saker då som i detta fallet, ritar jag upp ön mumierna o så brukar ni göra samma sak? ^^,

Länk till kommentar
Share on other sites

Tja.. Man ska ju skriva ett (inte en) synopsis innan. Och skit i att skirva detaljer i första utkastet. Och bry dig inte om att formulera orden på rätt sätt.

 

Eumm... svarade det på din fråga?

 

(och snälla, håll dig till riktiga och färdigskrivna ord i forumet "te en ö o o aa" gör så det tar dubbelt så lång tid att fatta ditt inlägg... Det råder stor brist på stavning i detta forum...)

Länk till kommentar
Share on other sites

börja med att kladda ner en historia på linjerat papper. :P

 

sedan kan du börja skissa, det beror helt på hur man vill jobba, jag brukar göra ett sk.a bildmanus, göra som en serie, hela filmen, då är det lättare att få fram sina tänkta scener, hur de ska se ut. men som sagt, en story först sedan kluddet. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

för mig är det lite olika, prat skriver jag hellre ner än ritar, däremot så är det väldigt roligt att sitta och vara kreativ med bilder, actionscener, effekter och liknande...

 

hörde någon gång att det första som gjordes till J.R.R Tolkiens Midgård var en kladd till en karta, och ja jag har testat det själv och det är otroligt vad med ideer som börjar spruta när man sitter och försöker förklara för sig själv varför en riksgräns går där den går, varför en stad ligger mitt i landmassan istället för kusten där man brukar bygga städer. Det ger upphov till massvis med idéer om politiska fraktioner och annat.

 

men som med allt annat här i den kreativa världen: det finns inga regler, bara du håller fantasiflödet igång...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...