Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag skall prewiew:a min effect så

spelas det upp hackigt och så får jag felmeddelandet

fps: 04,0/25,0 (NOT realtime)

...hur gör man om man vill se hur ens effect blev utan att behöva blanda

in Render Queue, för jag vill ju inte behöva rendera ut till nya filer varje gång jag vill se hur min effect blev.

ngn?

Postad

Vet inte riktigt hur du gör när du previewar och hur pass ny du är på AE men du väljer workarea med "b" och "n" på timelinen för att bestämma hur mycket du vill previewa och trycker sedan 0 (noll på numpaden). Mellanslag fungerar ibland men det fungerar inte lika bra då AE försöker spela upp klippet i realtid.

Det kanske inte riktigt var svar på din fråga om du redan gör så som jag beskrev men mitt hetaste tips måste nog vara att kolla comp-inställningarna så du inte har fått någon konstig framerate. Och som sagt, när du previewar, använd inte mellanslag utan 0 istället.

Postad

det är väl inget direkt felmedelande?? det säger väl bara att den spelar upp din compostition med den aktuella "fps:en". jag tippar på att det är en minnesfråga. - mer minne kanske?

Postad

tack, den spelar upp prewiew i 14,6 fps istället för 25fps efter jag renderat... det e därför det e så hackigt sunk.

Jag har 25fps i comp inställningarna, det måste vara nåt annat jag har missat???

fixar jag till detta så tror jag att det sedan funkar.

Postad

men jag har en

pentium 3,2

2 gb ram minne

2 st sata diskar 250gb

1 st sata 89gb

matrox rtx 100 redigeringskort

jag som trodde att jag hade eliminerat hårdvaruproblemen......

Postad

Beror ju på hur "tung" effekt då trixar med också. Krävs mycket beräkningar blir det låg framerate. Läs i manualen mer om de olika previewtyperna (tryck F1).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...