Jasa Inc Postad 11 februari 2006 Postad 11 februari 2006 När jag skall prewiew:a min effect så spelas det upp hackigt och så får jag felmeddelandet fps: 04,0/25,0 (NOT realtime) ...hur gör man om man vill se hur ens effect blev utan att behöva blanda in Render Queue, för jag vill ju inte behöva rendera ut till nya filer varje gång jag vill se hur min effect blev. ngn? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 februari 2006 Postad 11 februari 2006 Vet inte riktigt hur du gör när du previewar och hur pass ny du är på AE men du väljer workarea med "b" och "n" på timelinen för att bestämma hur mycket du vill previewa och trycker sedan 0 (noll på numpaden). Mellanslag fungerar ibland men det fungerar inte lika bra då AE försöker spela upp klippet i realtid. Det kanske inte riktigt var svar på din fråga om du redan gör så som jag beskrev men mitt hetaste tips måste nog vara att kolla comp-inställningarna så du inte har fått någon konstig framerate. Och som sagt, när du previewar, använd inte mellanslag utan 0 istället. 0 Citera
wiberg Postad 11 februari 2006 Postad 11 februari 2006 det är väl inget direkt felmedelande?? det säger väl bara att den spelar upp din compostition med den aktuella "fps:en". jag tippar på att det är en minnesfråga. - mer minne kanske? 0 Citera
Jasa Inc Postad 11 februari 2006 Författare Postad 11 februari 2006 tack, den spelar upp prewiew i 14,6 fps istället för 25fps efter jag renderat... det e därför det e så hackigt sunk. Jag har 25fps i comp inställningarna, det måste vara nåt annat jag har missat??? fixar jag till detta så tror jag att det sedan funkar. 0 Citera
walfridson Postad 11 februari 2006 Postad 11 februari 2006 För långsam dator, dra ner inställningarna. Kör på half/quarter i preview resolution. 0 Citera
Jasa Inc Postad 12 februari 2006 Författare Postad 12 februari 2006 men jag har en pentium 3,2 2 gb ram minne 2 st sata diskar 250gb 1 st sata 89gb matrox rtx 100 redigeringskort jag som trodde att jag hade eliminerat hårdvaruproblemen...... 0 Citera
Ior Postad 12 februari 2006 Postad 12 februari 2006 Beror ju på hur "tung" effekt då trixar med också. Krävs mycket beräkningar blir det låg framerate. Läs i manualen mer om de olika previewtyperna (tryck F1). 0 Citera
Jasa Inc Postad 12 februari 2006 Författare Postad 12 februari 2006 jag har ju iof importerat hela Premiere Projektet till AE men som jag förstod så skulle inte det vara ngn problem... 0 Citera
walfridson Postad 12 februari 2006 Postad 12 februari 2006 Beror på hur du importerar, drar du in enstaka klipp är det inga problem. En comp med 100 layers kan det bli segt. 0 Citera
Jasa Inc Postad 12 februari 2006 Författare Postad 12 februari 2006 hur importerar jag bara det korta klipp som jag vill "fixa" då? 0 Citera
Planit_in Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 tryck på preview i render menyn, då renderar AE hela timelinen, sen ska det flyta. eller rendera timelinen och sedan tryck på Space. om det inte funkar kolla en Tut. 0 Citera
walfridson Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 [citat=Jasa Inc]hur importerar jag bara det korta klipp som jag vill "fixa" då?[/citat] du kan göra en sequence i prem, sen bara köra på den i AE. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.