Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Jag ska sätta igång ett videoredigeringsprojekt, efter mkt strul med programvara etc inser jag att jag behöver en DV-kabel/firewire. DV-kameran är Panasonic NV-GS120EG. Någon som har tips på vilken kabel jag behöver och var jag kan köpa den? Jag behöver den innan torsdag, då jag har tänkt att lägga min lediga dag på projektet, dvs kan ej köpa på nätet.

Tack på förhand!

Postad

Du kan köpa en Firewire där man köper kameror och sånt.

FRÅGA: Fick du inte med en Firewire när du köpte din videokamera?

Jag tror det ligger runt 50 till 200 kr, inte ens det.

Fråga där man köper kameror. Och lycka till med filmen.

Postad

Har du Mac så har du redan FireWire i datorn så klart. Det är standard på alla Macar sedan många, många år. Har du PC så har du troligtvis inte FireWire.

Postad

Vill bara återknyta lite, jag gick först till OnOff, fick hjälp av en jättehjälpsam kille. Han skulle ha 249 för kabeln och om vi inte hade firewire-uttag på datorn skulle han ha ytterligare 1000 för den delen. Det lät ju lite dyrt, så jag gick till Clas Ohlson också och fick hjälp av en riktigt hygglig prick som först surfade in och kollade om jag hade firewire-uttag (jag hade med mig lite produktdetaljer om datorn), det fanns inte. Då fick jag ett paket med både kort och kabel för 299 kr!! Plus en utförlig beskrivning om hur man installerar. Fasen vilka schyssta människor det finns!

• 1 år senare...
Postad

aa riktigt härligt :D har precis köpt en Canon XM 1:a och jah måste med köpa ett sånt fire wire paket. och det va billigt :D

och det va riktigt bra att ajh läste denna tråd, Då lärde ajh mig nått nytt där jah kan köpa mitt . TAck så jättemkt ( Alle

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...