shredhedder Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 Hej! Jag har ett problem, det är när jag använder adobe premiere och lägger in vissa ljudeffekter så distar dom och blir andra nivåer när jag mixar ner alltsammans tilll t.ex en *.avi - fil. Går det åtgärda detta? 0 Citera
wääuu Postad 2 februari 2006 Postad 2 februari 2006 hmm låter skumt, distar de när du prewievar? distar allt? har du provat att lägga det som distar i ett eget ljudspår och dra ner volymen? när jag exporterar film i premiere så räcker det att det att det bara nästan går upp på det gula så distar det som satan när man kollar på det, har väl att göra med att det digitala och det analoga formatet är helt skilda saker... 0 Citera
shredhedder Postad 2 februari 2006 Författare Postad 2 februari 2006 nej, inte i previewen utan endast den färdiga nermixen så överstyr det, dock inte när man bränner ur dvd:n 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 februari 2006 Postad 3 februari 2006 Dist ska man ha på pedal... ;) Skämt åsido, Premiere är lite lurigt för att det tillåter högre nivåer innan dist på previewn än den gör i ren rendering. Ingen aning om varför den gör det, irriterande som fan (som allt annat som har med ljud i Premiere...), enda lösningen jag hittat är att antingen lägga limiter/compressor (nej, inte mp3 eller liknande, AKUSTISK kompressor!) på utgången &/eller mixa mycket lägre. Det där var bara ett av många problem jag hade men ljud när jag först började med Premiere som fick mig att avlägga kötteder som fick tapeterna att krusa sig. ....vilket iof var en sval bris jämfört med vad Vegas ställde till med.... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.