Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag har ett komplicerat problem. Jag har arbetat med 15-20 separata projekt som dock är en del av ett och samma filmprojekt så alla delar de samma filmfiler.

Nu har jag kommit till en punkt då jag ska sammanföra alla projekt till ett stort gemensamt projekt. Då har jag importerat alla projekt till ett nytt.

Även om alla projekt använder gemensamma filmfiler , så importerar man ändå separata "bins" med med filmfilreferenser. Det nya projektet innehåller alltså massor av kopior av samma filmfilreferenser. Det leder till problemet med audioconform. Vad programmet gör är att conform:a ljudet för varje mediafil, även om det finns flera likadana mediafiler. Då räcker inte min hårddisk till.

Om ni hängt med så långt, så är min utmaning alltså att kunna omdirigera klippreferenserna som finns på timeline till en gemensam uppsättning mediareferenser som finns i project. Min ide var att göra "unlink" på all media i projekt, för att sedan länka media till den nya gemensamma uppsättningen filmfilreferenser. Det senare går inte att göra vad jag vet - alltså ändra en "clip reference".

Finns det en lösning?

Postad

Conformig audio är något man får dras med fram tills nu med PPro 2.0.

Däremot så skall den audio som är conformad i Project A inte behöva om-conformas när den importeras in i ett nytt project, Project B. Självklart under förutsättning att ljudet i Project A redan är Conformat och att mappen Conformed Audio Files finns på samma ställe där den låg då ljudet conformades i Project A, tex I:\Conformed Audio Files.

Har du raderat dom .cfa och .pek-filer, dvs den conformade audion, som tillhör Project A måste dom conformas om när dom importeras in i nya projects. Likväl om Project A har sin conformed audio på D: och om du tar bort disken eller ger den enhetsbeteckningen E: istället för D:. Att använda externa hårddiskar som scratch disks kan ställa till lite sådana här problem ibland.

Hur har du dina Scratch Disks konfigurerade idag? (Edit > Preferences > Scratch Disks)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...