Gå till innehåll

Att hålla sig till en idé


Stupider...lika a fox

Recommended Posts

Jag kommer hela tiden med nya idér till filmer och börjar ofta skriva några sidor. Men jag märker att idén inte har den potential jag först trodde efter tag. Jag får en ny idé och samma procedur...

 

Jag kan aldrig hålla mig till en idé, trots att jag vet att det är hur man behandlar idén som är det väsentilga, inte själva idén. Men personligen så styrs jag även av mina känslor när jag skriver manus, när jag är glad har jag lättare för att skriva en larvig komedi, vilket blir svårt när man känner sig lite deppig, då tycker man iden är skit.

 

Någon som känner igen sig och har några förslag för förbättringar?

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är bra att du kommer på många idéer men som du märker så får du inget gjort om du inte koncentrerar dig på en av idéerna i taget. Att tvinga dig själv att skriva vid regelbundna tider är mitt tips. Jag antar att författare som jobbar på serier som Vänner, Spin city mfl. har dåliga dagar och blir dumpade då och då men ändå går dom till jobbet och gör det dom ska göra. Vill du skriva komedi är mitt bästa tips att försöka vara harmonisk, sova väl, motionera, skratta mycket och observera din omgivning.

Länk till kommentar
Share on other sites

ok, har du olika ideer vid olika sinnesstammningarr? ;) utnyttja det... skriv dom och lagg dom pa hog i kategoriordning, vem vet, snart kanske du har tillrackligt manga sidor i en kategori sa att du kan borja pussla ihop dom till ett manus...

 

men skrivartiderna ar en bra ide' det ocksa, kombinera dom vet ja...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...