Cjwk Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 Tänk er en basketspelare som hoppar mot korgen, precis innan dunken får golvet att skaka så vill jag få så att bilden fryser ett litet tag. Hur gör jag detta på lättast sätt i vegas? en extra fråga; hur klipper jag ett klipp på mitten utan att behöva förkorta två av samma grovmaterial (tar sån förfärligt lång tid) Tacksam för svar // Mvh Jake 0 Citera
00Bengtsson Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 [citat=Cjwk] en extra fråga; hur klipper jag ett klipp på mitten utan att behöva förkorta två av samma grovmaterial (tar sån förfärligt lång tid) [/citat] Tryck på S där du vill dela klippet 0 Citera
Cjwk Postad 22 januari 2006 Författare Postad 22 januari 2006 Tack så mycket :) bara en fråga kvar jag skulle behöva lite expertis hjälp på 0 Citera
Gren Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 [citat=Cjwk]Tack så mycket :) bara en fråga kvar jag skulle behöva lite expertis hjälp på[/citat] Gör en splitt just där du vill att bliden ska stanna. Sedan klipper du ut den sista rutan på första klippet och duplicerar den ett antal gånger tills du är nöjd med längden (25 rutor = 1 sek) på stoppet. 0 Citera
Cjwk Postad 22 januari 2006 Författare Postad 22 januari 2006 okej.... hur dupliserar jag bilden, måste jag använda t.ex. video mach då eller funkar det i vegas, och hur får jag bara tag på en bild? tack för svar :) 0 Citera
Gren Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 Du gör det i Vegas. Zooma in extremt och gör en splitt precis framför sista rutan på första klippet. (= Rutan där bilden stannar blir ett eget klipp.) Markera rutan med ett musklick så att den aktiveras. Tryck Control-C. Ställ markören precis EFTER det klippet du kopierade och tryck Control-V så många gånger som du vill. Rutorna ramlar efter varandra auomatiskt på tidslinjen. Ha autoripple påslagen, så hamnar andra klippet automatiskt rätt - annars får du justera den manuellt så att den hamnar rätt efter stoppet. 0 Citera
Cjwk Postad 23 januari 2006 Författare Postad 23 januari 2006 super =) ska sätta mig o pyssla med detta alldeles strax :) tack för hjälpen 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.