Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

...att få markören i timelineen att hela tiden vara centrerad i ett klipp då det spelas?

Som det är nu sticker ju den röda markören iväg då man startart klippet på timelineen & man måste själv scrolla till rätt ställe då det spelas.

Hoppas ni förstår vad jag menar

/Hans

Postad

hmm jag tror att jag fattar, du kan lägga in en "in point" genom att trycka "I" för att sedan gå till denna punkt trycker du "Q" och sedan playar du, om jag fattat rätt ;)

Postad

Om JAG fattat det rätt så tror jag att du har någon av de äldre versionerna av Premiere såsom 6.0 eller 6.5 (även tidigare kanske)

Ganska irriterande, men det ska vara fixat och ditlagt i Premiere Pro.

Då håller markören sig synlig, istället för att försvinna iväg som den gjorde tidigare.

Postad

tack för snabba svar... simonrahnster var nog närmast med att förstår vad jag menade :)

Jag har premiere pro. Kan försöka förklara ännu tydligare...

Säg att jag har ett avi-klipp som jag drar ner till timelinenen, och t. ex zoomar ganska mkt på detta klipp. Trycker jag på space nu kommer den röda markören ganska omgående att fortsätta utanför bilden till höger. jag var alltså ute efter att man får följa med denna markör samtidigt som det spelas upp.

Postad

[citat=Hans]Säg att jag har ett avi-klipp som jag drar ner till timelinenen, och t. ex zoomar ganska mkt på detta klipp. Trycker jag på space nu kommer den röda markören ganska omgående att fortsätta utanför bilden till höger. jag var alltså ute efter att man får följa med denna markör samtidigt som det spelas upp.[/citat]

Nej, det går inte. Jag tror inte att det kommer att gå att göra det i Premiere Pro 2.0 heller som lanseras om några dagar.

Anledningen skall enligt uppgift vara att Adobe prioriterar att klippen spelas upp i realtid än att man kan följa CTI'n även när den söker sig utanför skärmen. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...