Hans Postad 10 januari 2006 Postad 10 januari 2006 ...att få markören i timelineen att hela tiden vara centrerad i ett klipp då det spelas? Som det är nu sticker ju den röda markören iväg då man startart klippet på timelineen & man måste själv scrolla till rätt ställe då det spelas. Hoppas ni förstår vad jag menar /Hans 0 Citera
wääuu Postad 10 januari 2006 Postad 10 januari 2006 hmm jag tror att jag fattar, du kan lägga in en "in point" genom att trycka "I" för att sedan gå till denna punkt trycker du "Q" och sedan playar du, om jag fattat rätt ;) 0 Citera
simonrahnster Postad 10 januari 2006 Postad 10 januari 2006 Om JAG fattat det rätt så tror jag att du har någon av de äldre versionerna av Premiere såsom 6.0 eller 6.5 (även tidigare kanske) Ganska irriterande, men det ska vara fixat och ditlagt i Premiere Pro. Då håller markören sig synlig, istället för att försvinna iväg som den gjorde tidigare. 0 Citera
Hans Postad 10 januari 2006 Författare Postad 10 januari 2006 tack för snabba svar... simonrahnster var nog närmast med att förstår vad jag menade :) Jag har premiere pro. Kan försöka förklara ännu tydligare... Säg att jag har ett avi-klipp som jag drar ner till timelinenen, och t. ex zoomar ganska mkt på detta klipp. Trycker jag på space nu kommer den röda markören ganska omgående att fortsätta utanför bilden till höger. jag var alltså ute efter att man får följa med denna markör samtidigt som det spelas upp. 0 Citera
Rogge Postad 10 januari 2006 Postad 10 januari 2006 [citat=Hans]Säg att jag har ett avi-klipp som jag drar ner till timelinenen, och t. ex zoomar ganska mkt på detta klipp. Trycker jag på space nu kommer den röda markören ganska omgående att fortsätta utanför bilden till höger. jag var alltså ute efter att man får följa med denna markör samtidigt som det spelas upp.[/citat] Nej, det går inte. Jag tror inte att det kommer att gå att göra det i Premiere Pro 2.0 heller som lanseras om några dagar. Anledningen skall enligt uppgift vara att Adobe prioriterar att klippen spelas upp i realtid än att man kan följa CTI'n även när den söker sig utanför skärmen. :) 0 Citera
Hans Postad 10 januari 2006 Författare Postad 10 januari 2006 Dåså, då var det förklarat! Tack för svar & synd att detta inte går att ändra! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.