hermione__91 Postad 3 januari 2006 Postad 3 januari 2006 Hej jag är en ung film görare...Jag brukar göra film på sommaren med mina kommpisar... Jag andvender Pinnacle studio verition 9 men för att kunna göra bättre filmer vill jag ha blue screen... vad ska man andvända för rediskeringspogram för sånt? var kan man köpa en bluescreen? kan man andvända bara en blå vägg eller ett blått lakan? 0 Citera
pld Postad 3 januari 2006 Postad 3 januari 2006 Hej! I Pinnacle studio 9 Plus kan man göra bluscreen/greenscreen och ja du behöver bara ett grönt/blått lakan som ska vara väldigt slät eller en vägg av dem färgerna men en viktig sak är ljuset. Det får inte vara några skuggor på lakanet. Du kan använda vanliga bygglampor som du köper i närmaste Järnia eller nån annan sån butik. /Jesper 0 Citera
hermione__91 Postad 4 januari 2006 Författare Postad 4 januari 2006 Tack, men jag kan inte hitta var man tar bort den blåa färgen med Pinnacle studio verision 9, jag har letat typ överallt... vet du var man gör det? 0 Citera
pld Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 Har du två videospår? Om du har det har du Pinnacle studio 9 Plus annars har du Pinnacle studio 9 som inte kan göra bluscreen/greenscreen. /Jesper 0 Citera
hermione__91 Postad 4 januari 2006 Författare Postad 4 januari 2006 ok... men är pinnacle studio 10 plus bätre? 0 Citera
pld Postad 4 januari 2006 Postad 4 januari 2006 Inget program av Pinnacle är specielt bra om du frågar vad jag tycker (har jobbat med Pinnacle studio 8 & 9 Plus). Men Pinnacles studio program är mest till för att göra bröllopsfilmer,kalasfilmer och kanske bara spela in en film med polarna. Men Pinnacle studio 10 Plus är nog bättre än Pinnacle studio 9 men den enda skillnaden mellan dem vad jag vet är att studio 10 är mer stabilt, det stängs inte av helt plötsligt när du arbetar med det (Pinnacle studio 10 plus). Men om du nu har Pinnacle studio 9 och du vill ha ett bättre program tycker jag att du ska skaffa Adobe Premiere Pro jag vet inte riktigt vad det kostar men många här på voodoofilm verkar använda det. Det jag menar är att jag tycker att du ska istället för att köpa Pinnacle studio 10 Plus spara ett tag och köpa ett "riktigt" redigeringsprogram som "funkar". Men allt beror igentligen på dig om du tycker om att redigera och ha "riktiga" saker. Hoppas du förstår mig, det kanske blev lite långt :) /Jesper P.S. Glömde att annars om du vill ha ett riktigt program så kan du köpa Avid Xpress DV som är ett bra program. (Alla Avids program är bra) 0 Citera
hermione__91 Postad 5 januari 2006 Författare Postad 5 januari 2006 Tack jag ska kolla på dem du sa är bra... jag brukar bara göra filmerna med mina kompisar, jag har gått på film kollo och film kurs men jag är bara 14 år så är inte så duktig... men jag vill lära mig att andvända blue/greenscreen så att dem blir bättre, mina kompisar har inte gått nån kurs. men jag ska kolla ifall Avid Xpress DV är bra..men var kan man köpa det? 0 Citera
hermione__91 Postad 5 januari 2006 Författare Postad 5 januari 2006 det jag vill ha (som nybörjare) är ett bra pogram som man kan andvända blue/greenscreen i....vilket rekomenderar du då? jag vill inte ha ett för dyrt pogram... 0 Citera
walfridson Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 http://fxhome.com/compositelab/ Vet noll om det, men billigt är det. 0 Citera
SuperMek Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 Adobe Premiere Elements version 2.0 svensk, ca 840 kr. 0 Citera
pld Postad 5 januari 2006 Postad 5 januari 2006 [citat=hermione__91]Tack jag ska kolla på dem du sa är bra... jag brukar bara göra filmerna med mina kompisar, jag har gått på film kollo och film kurs men jag är bara 14 år så är inte så duktig... men jag vill lära mig att andvända blue/greenscreen så att dem blir bättre, mina kompisar har inte gått nån kurs. men jag ska kolla ifall Avid Xpress DV är bra..men var kan man köpa det?[/citat] Det verkar som om du tycker om att göra film och om du funnderar på att arbeta med det i framtiden tycker jag att du ska kolla in Avids program som proffsen använder. Du kan köpa Avid Xpress DV på http://www.scandinavianphoto.se välj videoredigering i menyn på vänster sida välj sedan AVID tryck sedan på Avid Xpress DV 4, Mac/Win och sedan kan du läsa om programet som kostar 4995kr. Kan även läsa om det på: http://www.avid.com/products/xpressdv/index.asp Du kan ladda ner Avids gratis program och testa om du tycker om Avids uppbyggnad på deras program (självklart kan du göra mer i Avid Xpress DV men Avid Xpress Free Dv tror jag är bra att testa så kan du själv avgöra om du tyckte om det). Kolla denna sida för deras gratisprogram Avid Xpress Free DV http://www.avid.com/freedv/index.asp /Jesper 0 Citera
Nenne91 Postad 5 oktober 2006 Postad 5 oktober 2006 Har testat dom flesta programen ,, det bästa efects-progam är After Efects 7.0 ,, man kan göra allt med det 0 Citera
ash Postad 9 oktober 2006 Postad 9 oktober 2006 Har testat dom flesta programen ,, det bästa efects-progam är After Efects 7.0 ,, man kan göra allt med det ja, men det e inte billigt 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.