Gotlandsstudent Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 som det står i rubriken, så söker jag programvara för att göra en interaktiv dokumentär. Om det är någon som vet något bra program får de gärna skriva en länk till programmet. det ska fungera ungefär som Flash fast man ska kunna lägga in sina egna filmer samt ljud. Fast det kanske man kan i Flash?? man ska kunna göra olika saker i bilden klickbara. gärna om det är någon som har en bra länk till andras arbeten med interaktiv media. 0 Quote
Java ex Machina Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 Flash 8 släpptes ju nyligen (vilket märktes direkt på alla reklambanners om man tänkte på det...) så det kan ju vara något att satsa på. actionscript är inte grymt svårt att lära sig om man har någorlunda koll på hur programmering fungerar. sen finns det ju alltid Director, också från Macromedia. det är som flash fast lite mer avancerat. om du minns Backpacker som kom för flera år sedan, det var skapat i Director. 0 Quote
Gotlandsstudent Posted December 16, 2005 Author Posted December 16, 2005 [citat=Java ex Machina]Flash 8 släpptes ju nyligen (vilket märktes direkt på alla reklambanners om man tänkte på det...) så det kan ju vara något att satsa på. actionscript är inte grymt svårt att lära sig om man har någorlunda koll på hur programmering fungerar. sen finns det ju alltid Director, också från Macromedia. det är som flash fast lite mer avancerat. om du minns Backpacker som kom för flera år sedan, det var skapat i Director.[/citat] ska kolla upp flash 8 och se om det är något för mej. tycker grymt mycket om programmet i sin helhet. Director låter också intressant. Vet du om det är svårt att lära sej? 0 Quote
Java ex Machina Posted December 16, 2005 Posted December 16, 2005 nja det är knepigare än flash på det sättet att du inte använder actionscript. annars om du har hållit på med flash plus något redigeringsprogram typ premiere så ska du nog kunna lära dig ganska fort. det är lite mer avancerat än flash, så man kan också göra lite roligare grejer. plug-inet heter shockwave. 0 Quote
Gotlandsstudent Posted December 16, 2005 Author Posted December 16, 2005 tack för tipset! nu kan jag start min interaktiva dokumentär. 0 Quote
Recommended Posts