Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förhandsbesked när jag så småningom kopierar via firewire mellan två kameror(miniDV):får jag då med källkamerans tidkod och klockslag/datum eller blir det som vilken nyinspelning som helst dvs rådande datum/klockslag med ny tidkod?

Postad

Tidskoden blir ny, men du behåller datum och tid, även vilken bländare och lite annan information följer me.

Om du vill kopiera tidskoden e de tyvärr dyrare maskiner som behövs.

Sen en liten fundering, om jag förstått dig rätt så håller du på med en mediemigration. Tror inte det är lönt att uppdatera mediet till samma format. DV-bandspelare och kameror kommer förmodligen försvinna före dina DVband går sönder, dvs om 5-10 år ca. Har du mycket skulle jag försöka hitta ett nytt, det som ersätter DV i framtiden.

Postad

Intressant .Har en D8 som även kan spela av analog 8 men kommer förr eller att uppgradera.Tror väl inte heller att band är framtiden.Men ok det väsentligaste kopieras över.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...