Tomas T Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 Förhandsbesked när jag så småningom kopierar via firewire mellan två kameror(miniDV):får jag då med källkamerans tidkod och klockslag/datum eller blir det som vilken nyinspelning som helst dvs rådande datum/klockslag med ny tidkod? 0 Quote
Mickels Posted November 30, 2005 Posted November 30, 2005 Tidskoden blir ny, men du behåller datum och tid, även vilken bländare och lite annan information följer me. Om du vill kopiera tidskoden e de tyvärr dyrare maskiner som behövs. Sen en liten fundering, om jag förstått dig rätt så håller du på med en mediemigration. Tror inte det är lönt att uppdatera mediet till samma format. DV-bandspelare och kameror kommer förmodligen försvinna före dina DVband går sönder, dvs om 5-10 år ca. Har du mycket skulle jag försöka hitta ett nytt, det som ersätter DV i framtiden. 0 Quote
Tomas T Posted November 30, 2005 Author Posted November 30, 2005 Intressant .Har en D8 som även kan spela av analog 8 men kommer förr eller att uppgradera.Tror väl inte heller att band är framtiden.Men ok det väsentligaste kopieras över. 0 Quote
Recommended Posts