Gonz Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 Hej jag har jobbat med en film i premiere 1.5, Har funkat bra tills nu. Filmen innehåller undertexter som är renderade men när jag ska fortsätta att arbeta med filmen så blir den osynkad efter ett tag. I början är den synkad men ju mer den spelar upp ju mer osynkad blir bilden, den hamnar efter. Vad kan detta bero på. Jag har testet att ominstalera programmet funkar inte, jag hade installerat tuneuputilities på datorn, så jag undrade om den var boven ,men jag testade även att avinstallera den och ominstallerade premiere igen, det funkade inte heller. Saken är den att det funkade för 2 veckor sedan, jag undrar om det kan vara en inställning nånstans. tacksam för tips. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 Är den utrenderad filmen som inte syncar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 [citat=Gonz]...I början är den synkad men ju mer den spelar upp ju mer osynkad blir bilden, den hamnar efter.[/citat] - Kommer filmen från en Canon XL1-kamera? - När börjar det tappar sync, är det på en gång eller tappar Premiere Pro sync successivt? Är det på ett visst ställe som det börjar tappa sync? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gonz Posted November 24, 2005 Author Share Posted November 24, 2005 Det blir succesivt mer och mer osynkat. I början så är ljud och bild helt synkat men det blir en fördröjning på bilden ju mer filmen spelas upp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gonz Posted November 24, 2005 Author Share Posted November 24, 2005 Jag har använt en Sonykamera, tror inte att det beror på kameran dock eftersom det funkade bra när jag textade och renderade filmen för två veckor sedan. Ni kanske känner till någon inställning på windows eller premieren som kan påverka att bilden inte hänger med? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 [citat=Gonz]Jag har använt en Sonykamera, tror inte att det beror på kameran dock eftersom det funkade bra när jag textade och renderade filmen för två veckor sedan. Ni kanske känner till någon inställning på windows eller premieren som kan påverka att bilden inte hänger med?[/citat] Det enda jag kan komma på nu är att defragmentera den/dom hårddiskar som materialet ligger på. Det är tveksamt om det är fragmenterade hårddiskar som orsakar problemet, men att prova har du bara att vinna på. :) Ligger materialet på C: eller ligger det på en separat hårddisk? En annan sak du kan prova är att starta ett nytt project och importera in det gamla in i det nya. Det kan ibland lösa div problem i Premiere Pro. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gonz Posted November 24, 2005 Author Share Posted November 24, 2005 Jo jag har gjort det också men problemet kvarstod. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts