filmnisse Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 Håller på med en parodi på 24. Och en grej är att klockan stannar till ooch då ska allt stanna. men jag vill inte att det bara att allt ska stanna utan liksom gå snabbt gradvis innan allt står still. någon som kan hjälpa mig? 0 Citera
Rogge Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 [citat=filmnisse]...utan liksom gå snabbt gradvis innan allt står still.[/citat] Jag vet inte riktigt vad "snabbt gradvis" är men jag gissar att du vill gå steglöst från 100% ner till 0%. Har du After Effects så kan du använda dig av Time Remapping. :) Hur man gör det i Avid vet jag inte. 0 Citera
p-a Postad 23 november 2005 Postad 23 november 2005 kolla bland effekterna som finns under namnet timewarp, hittar du inget som passar så kan skräddsarsy hastigheten på ett klipp (eller del av ett klipp) genom att använda Motion Effect (ser ut som en filmruta med "fartränder"). /p-a 0 Citera
novanix Postad 24 november 2005 Postad 24 november 2005 jag brukar köra det mesta i Adobe Premiere vilket jag tycker att du borde prova. Men jag är nästan övertygad om att det program du håller på med har keyframes. Använd keyframs för att sakta, snabbt eller direkt ändra hastigheten på videoklippet. På premiere är det dock ganska enkelt att göra Hoppas detta hjälper. 0 Citera
filmnisse Postad 24 november 2005 Författare Postad 24 november 2005 jag vet att man kan göra det i premiere och afterFX. men projektet är i skolan och där är det studio 9 eller avid. och avid måste man ju lära sig... Tacksam för alla svar! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.